Genel Bilgi
Kod | EBE518 |
Ad | Perinatal Dönemin Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Gebelik, doğum ve lohusalık sürecinde gebe ve ailesinin ebeveynliğe hazırlığıyla ilişkili kuramsal bilgiyi kullanarak geliştirdiği eğitim modülünün uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır
Dersin İçeriği
Ebeveyn eğitim sınıfları ve özellikleri, yetişkin eğitiminde temel ilkeler, modüler eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık, Doğum Öncesi Eğitim, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi
Notlar
https://library.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ebeveyn eğitim sınıfları ve özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | Yetişkin eğitiminde temel ilkeleri sınıflandırır |
ÖÇ03 | Modüler eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi basamaklarını yürütür |
ÖÇ04 | Doğurganlık bilincinin oluşmasında etkili olan faktörleri yorumlar |
ÖÇ05 | Gebeliğin oluşumu ve belirtileri, gebelikte olağan yakınmalar ve baş etme yöntemleri konularında ebeveynlere yönelik eğitim modülü oluşturur ve uygular |
ÖÇ06 | Normal doğum fizyolojisi, doğum ağrısı ve doğum ağrısıyla başa çıkma konularında ebeveynlere yönelik eğitim modülü tasarlar ve uygular |
ÖÇ07 | Lohusa ve yenidoğana özgü bakım konusunda ebeveynlere yönelik eğitim modülü oluşturur ve uygular |
ÖÇ08 | Ebeveynlere, ebeveynlik sürecine geçişte psikososyal uyum konusunda eğitim modülü oluşturur, |
ÖÇ09 | Doğurganlığı düzenleyici yöntemler konusunda ebeveynlere yönelik eğitim modülü oluşturur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ebeveyn eğitim sınıflarının özellikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım |
2 | Doğurganlık bilincinin oluşması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Danışmanlık ve iletişim teknikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Yetişkin eğitim ilkeleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
5 | Modüler eğitimi planlama | Okuma, yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Modüler eğitimi uygulama -2 | Okuma, yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Modüler eğitimi değerlendirme | Okuma, yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Geliştirilen bir modülün sunumu | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
10 | Geliştirilen bir modülün sunumu -2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
11 | Gebeliğin oluşumu ve belirtileri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gebelikte sık görülen yakınmalar ve baş etme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Normal doğum fizyolojisi, doğum ağrısı ve doğum ağrısıyla başa çıkma | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | Doğum sonu maternal bakım | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
15 | Yenidoğan bakımı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |