EBE517 Sağlık Tanılaması

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE517
Ad Sağlık Tanılaması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELTEM AKBAŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Amaç, sağlığın tanılanması için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Kadın Üreme Organları Anatomisi ve Fizyolojisi, Üreme Döngüsü, Öykü alma, Fiziksel Muayene, Derinin Değerlendirilmesi, memenin değerlendirilmesi, menapoz ve risklerinin değerlendirilmesi, jinekolojik anormallkilerin değerlendirilmesi, pelvik tabanın değerlendirilmesi, kadınların maruz kaldığı riskli durumların belirlenmesi, infertilitenin değerlendirilmesi, Kontrasepsiyon, Tarama testleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Carcio, H. A., & Secor, R. M. (2018). Advanced health assessment of women: Clinical skills and procedures. Springer Publishing Company. ERBAŞ, N., & DEMİREL, G. (2016). Kadın sağlığının değerlendirilmesinde bir model: fonksiyonel sağlık örüntüleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 84-91. İlçioğlu, K., Keser, N., & ÇINAR, N. (2017). Ülkemizde kadın sağlığı ve etkileyen faktörler Women's Health and Affecting Factors in Turkey. Journal of Human Rhythm, 3(3), 112-119. ERGİN, A. B. (2014). OBEZİTENİN KADIN SAĞLIĞI VE TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(1), 41-54. YANIKKEREM, E. (2017). Obezitenin kadın sağlığına etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 37-43. Fışkın, G., & NK, B. (2014). Cinsel fonksiyonun değerlendirilmesi ve hemşirenin rolü. Androloji Bülteni, 56(16), 73-76.

Notlar

Carcio, H. A., & Secor, R. M. (2018). Advanced health assessment of women: Clinical skills and procedures. Springer Publishing Company. ERBAŞ, N., & DEMİREL, G. (2016). Kadın sağlığının değerlendirilmesinde bir model: fonksiyonel sağlık örüntüleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 84-91. İlçioğlu, K., Keser, N., & ÇINAR, N. (2017). Ülkemizde kadın sağlığı ve etkileyen faktörler Women's Health and Affecting Factors in Turkey. Journal of Human Rhythm, 3(3), 112-119. ERGİN, A. B. (2014). OBEZİTENİN KADIN SAĞLIĞI VE TOPLUMSAL CİNSİYET AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(1), 41-54. YANIKKEREM, E. (2017). Obezitenin kadın sağlığına etkileri. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 37-43. Fışkın, G., & NK, B. (2014). Cinsel fonksiyonun değerlendirilmesi ve hemşirenin rolü. Androloji Bülteni, 56(16), 73-76.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kadın üreme organları anatomisi ve fizyolojisi maket üzerinde göstererek söyler
ÖÇ02 Üreme döngünü tanımlar.
ÖÇ03 Kapsamlı anamnez alabilir.
ÖÇ04 Fiziksel muayene yapar.
ÖÇ05 Derinin değerlendirmesini yapar
ÖÇ06 Memenin değerlendirilmesini yapar
ÖÇ07 Menapoz ve risklerinin değerlendirilmesini yapar
ÖÇ08 Jinekolojik anormallkilerin değerlendirilmesini yapar
ÖÇ09 Pelvik tabanın değerlendirilmesini yapar
ÖÇ10 Kadınların maruz kaldığı riskli durumların söyler
ÖÇ11 Infertilite değerlendirmesini yapar
ÖÇ12 Kontrasepsiyon yöntemlerini bilir.
ÖÇ13 Tarama testlerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kadın Üreme Organları Anatomisi ve Fizyolojisi Okuma, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
2 Üreme Döngüsü Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
3 Öykü alma Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Fiziksel Muayene Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Fiziksel Muayene2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Derinin Değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Memenin Değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Menapoz ve Risklerinin Değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Jinekolojik anormalliklerin değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Pelvis taban kaslarının değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kadınların maruz kaldığı riskli durumların belirlenmes Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Infertilitenin değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kontrasepsiyon Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tarama testleri Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.01.2024 04:19