Genel Bilgi
Kod | EBE509 |
Ad | Ebelikte Seminer I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, ebeliğe özgü temel konulara ilişkin gelişmelerin irdelenmesi ve bu doğrultuda öğrencinin literatür çalışması yapması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, öğrencinin araştırma, derleme ve yayın yapma süreci aşamalarını öğrenmesini sağlayacak beceriler kazandırılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, üniversite kütüphanesi
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, üniversite kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ebelik alanında incelemek istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. |
ÖÇ04 | Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. |
ÖÇ05 | Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. |
ÖÇ06 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ07 | Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
ÖÇ08 | Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusu araştırması belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
3 | Kaynaklara ulaşma ve inceleme-1 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Kaynaklara ulaşma ve inceleme-2 | Literatur tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynaklara ulaşma ve inceleme-3 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Kaynaklara ulaşma ve inceleme-4 | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Verilerin analizi-1 | Okuma, araştırma değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Verilerin analizi-2 | Okuma, araştırma değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
9 | Verilerin analizi-3 | Okuma, araştırma değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Raporlama-1 | Yazım çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Raporlama-2 | Yazım çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Raporlama-3 | Yazım çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Raporlama-4 | Yazım çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Raporun değelendirmesi-1 | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Raporun değerlendirilmesi-2 | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Sunum | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Seminerin değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |