EKMS410 Oyun Teorisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EKMS410
Ad Oyun Teorisi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERSİN KIRAL


Dersin Amacı

Karar verirken en uygun stratejiyi belirleme kazanımı sağlamak

Dersin İçeriği

Oyun Teorisine Giriş, Nash Dengesi, Mahkumlar Çıkmazı, Karma Stratejiler, Tam Rekabetçi Oyunlar, Sonlu Tekrarlı Oyunlar, Sonsuz Tekrarlı Oyunlar, Eksik Bilgili Oyunlar, Tam Bilgili Oyunlar, Statik ve Dinamik Oyunlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Oyun Teorisi, Ensar Yılmaz

Notlar

Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyun teorisi temel kavram ve teoremlerini açıklar.
ÖÇ02 Farklı oyun türlerini açıklar.
ÖÇ03 Sosyal bilimler alanında karşılaşılan uygun problemler için oyun modellemesi tasarlar.
ÖÇ04 Denge stratejilerini açıklar.
ÖÇ05 Üstünlük ve mahkum stratejileri tanımlar.
ÖÇ06 Analitik düşünme yöntemini kullanır.
ÖÇ07 Probleme yönelik veri toplar.
ÖÇ08 Oyunun çözümü kavramını açıklar.
ÖÇ09 2x2,2xn,mx2 boyutundaki oyunları grafiksel olarak çözer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri toplar/analiz eder 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Nash dengesi: teori Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
3 Nash dengesi: gösterimler Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
4 Karma stratejili denge Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
5 Mükemmel Bilgiyle Kapsamlı Oyunlar: Teori Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
6 Mükemmel Bilgiyle Kapsamlı Oyunlar: gösterimler Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
7 Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar: uzantılar ve tartışma Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bayesyen oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
10 Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
11 Tam rekabetçi oyunlar ve maksimizazyon Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
12 Tekrarlı oyunlar: Mahkum çıkmazı Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
13 Sonsuz tekrarlı oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
14 Sonsuz tekrarlı oyunlarda Nash dengesi Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
15 Sonlu tekrarlı oyunlar Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS