Genel Bilgi
Kod | ABL522 |
Ad | Adli Prosedür (Z) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET HİLAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Adli bilimler alanında güncel kavramlar, etik ilkeler, bilirkişilik kavramı, olay yeri inceleme ve bunlara ilişkin işleyiş mekanizmaları konularında tam bilgi sahibi olarak süreç yönetimi becerisini kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Adli bilimler alanında güncel kavramlar, etik ilkeler, bilirkişilik kavramı, olay yeri inceleme ve bunlara ilişkin işleyiş mekanizmaları incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1-Encyclopedia of forensic sciences-Elsevier_Academic Press (2013) 2-Fundamentals of Forensic Science Third Edition, 2015.
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adli Prosedür kavramı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bilirkişilik kavramını ve bilirkişilikle ilgili yasaları bilir. |
ÖÇ03 | Adli bilimler ile ilgili yasalar hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ04 | Beyin ölümü kavramını ve bununla ilgili etik tartışmaları bilir. |
ÖÇ05 | Ötenazi konusunda ve bu konudaki etik tartışmalar hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ06 | Adli bilimler yapılanması hakkında bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adli Prosedüre genel giriş | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilirkişilik- Uzman Görüşü ve Çapraz sorgu | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ötenazi nedir ve Ötenazi konusunda etik tartışma | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Criyoprezervasyon | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Temel anlamda olay yeri inceleme | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Stanford hapishane filminin izlenip değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | İnsan hakları dünden bugüne | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuşaklar bağlamında İnsan Hakları | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesi | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dr Ölüm filmi seyredilip değerlendirilmesi | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Ceza ehliyeti ve ceza ehliyetini etkileyen durumlar | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seminer | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Malpraktis kavramı ve mesleki uygulamalarda sorumluluk | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel tartışma | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel değerlendirme | Konu ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final sınavı | Konu ile ilgili kaynka okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |