YLCMT701 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLCMT701
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İhsan ULUOCAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çalışma konusuna yönelik kitap, makale vs..

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir.
ÖÇ02 Öğrenci seçtiği örnek olayı derinlemesine tanımlayabilecektir.
ÖÇ03 Çalışmasını rapor edebilecektir.
ÖÇ04 Veri değerlendirme ve yorumlama becerisi edinebilecektir.
ÖÇ05 Deney düzeneğini tasarlar, kurar, çalıştırır ve deneysel verileri toplar, sonuçları yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlgili proje hakkında teknik araştırma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 İlgili proje ile alakalı planlama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İlgili projede kullanılacak simulasyon programlarını inceleme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 İlgili projede kullanılacak takım aletleri vecihazları test edilmesi ve kullanıma hazır hale getirilmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Laboratuarda ilk deney için son hazırlıkların yapılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Laboratuarda deneysel çalışma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Deneylerde elde edilen verilerin kontrolü Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Laboratuarda simulasyon çalısması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Laboratuarda simulasyon verileriyle deneysel verilerin karşılatırılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Eksik ve hatalı deneylerin belirlenmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Eksik ve hatalı deneylerin tekrarlanması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Deneylerin sonuç raporunun hazırlanması ve tartışma Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Projenin sunumunun hazırlanması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Proje Sunumu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 10:30