Genel Bilgi
Kod | ABL664 |
Ad | Adli Bilimlerde Suç ve Suç Bilimi (Z) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHNAN ALPER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencinin; adli bilimler sistemi içerisinde suç ve suçu oluşturan ögeler bakımından güncel bilgilere erişmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Öğrenciye, adli bilimlerde suç ve suç bilimlerinin diğer adli birimlerle ilişkisini kavramsal ve bütüncül olarak ele alma, tanıma ve sorunlarına çözüm üretme konusunda bilgi ve beceri kazandıran doktora dersidir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tülin Gülşen İçli, 2016, Kriminoloji;M. Alper Sözer, Ercan Balcıoğlu (Eds.), 2016, Kriminoloji;Timur Demirbaş, 2012, Kriminoloji;Mazlum Çöpür, Muzaffer Şahin (Ed.), 2017, Adli Psikiyatri ve Hukuk.
Notlar
Adli Bilimler ve Kriminoloji ile ilgili süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adli bilimlerde suç, sapma ve anormallik kavramları ve çeşitlerine yönelik güncel yaklaşımları bilir. |
ÖÇ02 | Suç, suç bilimi ve suç biliminin alt alanlarına ilişkin güncel yaklaşımları bilir ve alt alanların işleyişlerindeki güncel uygulamaları bilir. |
ÖÇ03 | Suç davranışı, davranışların tanımı ve suça ilişkin risk faktörlerine yönelik güncel yaklaşımları öğrenir. |
ÖÇ04 | Suç türleri ve dolayısıyla suça maruz kalma ve mağdurluğun evrensel hukuk ve Türk ceza hukukundaki uygulamalarını bilir. |
ÖÇ05 | Çocuk suçluluğu, kadın suçluluğu, kadın ve çocuğa yönelik şiddet, mobbing ve zorbalık ile ilgili güncel yaklaşımları ve yaptırımları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, derse hazırlık | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Suç, sapma ve anormallik kavramları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Suç Bilimleri ve alt alanları I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Suç Bilimleri ve alt alanları II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Suç davranışı, tanımı ve risk faktörleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Suç Türleri (Mala karşı, cana karşı ve organize vs. işlenen suçlar) | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Suça maruz kalma (Mağdurluk) | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ceza Hukuku Bilimi-Kavramlar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Evrensel Ceza Hukuku ve Uygulamaları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türk Ceza Kanunu ve Uygulamaları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Çocuk Suçluluğu | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kadın Suçluluğu | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kadın ve çocuğa yönelik şiddet | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mobbing ve Zorbalık | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Genel değerlendirme | KOnuya ilişkin kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final sınavı | Konuya ilişkin kaynak tarama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |