Genel Bilgi
Kod | ABL661 |
Ad | Vücut Sıvılarının Tanımlanmasına Dayalı Yaklaşımlar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE SERİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Adli amaçlı vücut sıvı ve dokularını tanıtmak ve onların tanımlanmasında kullanılan klasik ve güncel metotları öğrenmek
Dersin İçeriği
Adli amaçlı sıklıkla karşılaşılan vücut sıvıları ve dokuları ile analiz metotları aktarılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Forensic Biology, Richard Li. CRC Press, second ed.
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vücut sıvılarının tanımlanmasında kullanılan klasik ve güncel markırlar hakkında bilgi sahibir. |
ÖÇ02 | Markırların analizinde kullanılan yöntemleri bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Adli olgu bazında hangi yaklaşımı kullanması gerektiğini bilir. |
ÖÇ04 | Güncel bilgi kaynaklarını kullanarak araştırır . |
ÖÇ05 | Elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini sorun çözmede kullanır |
ÖÇ06 | Adli amaçlı identifikasyonda kullanılan vücut sıvı ve dokularını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kimyasal temele dayalı testler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Immünolojik temele dayalı testler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | RNA'ya dayalı testler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | DNA'ya dayalı testler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eipigenetik yaklaşım | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mikrobiyal floraya dayalı yaklaşım | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Spektroskopik testler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Raman spektroskopi | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fourier transform infrared spektroskopi | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kütle spektrometri | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Nükleer manyetik rezonans spektroskopi | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Floresan spektroskopi | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Biyosensörler | ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |