Genel Bilgi
Kod | ABL636 |
Ad | Adli Tıpta Kullanılan Görüntüleme Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Adli bilimlerde kullanılan görüntüleme yöntemlerini, görüntüleme yöntemlerinde kullanılan cihazlarının elektriksel ve elektromanyetiksel alanları öğretmek ve kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Elektromanyetik Alan ve Dalga Modelleri,Adli Tıpta Görüntüleme Yöntemleri ve Prensipleri,Radyolojik Görüntüleme Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri, X- ışınları, Bilgisayarlı Tomografi, Termografi Yöntemleri,Ultrasonik Görüntüleme Yöntemleri,MRI, HBYS, PACS, DICOM,Taramalı Elektron Mikroskobu,3D Modelleme Yöntemleri,Görüntü Sayısallaştırma Adli Tıpta Rekonstrüksiyon,Mikro ve Radyonüklid Görüntüleme, Dijital Fotogrammetri Yöntemleri,3D Görüntüleme Yöntemleri ve Ölçümler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
American Journal of Forensic Medicine, Canadian Society of Forensic Science Journals, Handbook of Forensic Services, American Academy of Forensic Sciences, Canadian Society of Forensic Science, The Forensic Science Society
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Adli Bilimlerde Görüntüleme Yöntemleri ve Prensiplerinin neler olduğunu öğrenir ve kavrar |
ÖÇ02 | Adli Bilimlerde Radyolojik Görüntülemenin nerelerde ve nasıl kullanılmasını gerektiğini bilir ve kavrar |
ÖÇ03 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemlerinde görüntülemenin hangi prensiplere dayandığını, ne zaman kullanılmasını gerektiğini ve verilerin değerlendirilmedeki katkısını bilir ve uygulayabilmede karar verir |
ÖÇ04 | X- ışınları, Bilgisayarlı Tomografi, Termografi Yöntemlerinin neden niçin ve ne zaman kullanılması ğerektiğini bilir ve uygular |
ÖÇ05 | Elektromanyetik Alan ve Dalga Modellerinin neler olduğunu ve kullanıldığı yerleri bilir |
ÖÇ06 | Ultrasonik Görüntüleme Yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ07 | MRI, HBYS, PACS, DICOM hangi amaçla kullanılmasını gerektiğini kavrar |
ÖÇ08 | Taramalı Elektron Mikroskobunun kullanıldığı yerleri bilir |
ÖÇ09 | 3D Modelleme Yöntemlerinin neler olduğunu öğrenir |
ÖÇ10 | Görüntü Sayısallaştırmanın ne olduğunu bilir |
ÖÇ11 | Adli Tıpta Rekonstrüksiyon kavramını öğrenir |
ÖÇ12 | Mikro ve Radyonüklid Görüntüleme, Dijital Fotogrammetri Yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ13 | 3D Görüntüleme Yöntemlerini, Ölçümlerini öğrenir ve kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik Alan ve Dalga Modelleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Adli Tıpta Görüntüleme Yöntemleri ve Prensipleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Radyolojik Görüntüleme | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | X- ışınları, Bilgisayarlı Tomografi, Termografi Yöntemleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ultrasonik Görüntüleme Yöntemleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | MRI, HBYS, PACS, DICOM | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Taramalı Elektron Mikroskobu | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 3D Modelleme Yöntemleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Görüntü Sayısallaştırma | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Adli Tıpta Rekonstrüksiyon | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mikro ve Radyonüklid Görüntüleme, Dijital Fotogrammetri Yöntemleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 3D Görüntüleme Yöntemleri ve Ölçümler | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 3D Yöntemleri ve Ölçümleri | Ders notları, internet araştırması, özgün makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca anlatılan derslere çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |