ABL628 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıklar

7 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL628
Ad Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıklar
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları biliminin kapsamında yer alan temel kavramlar, yaklaşımlar ve bozuklarını bilerek adli psikoloji uygulamalarına katkı sağlamak ve fiziksel, sosyal ve psikolojik/psikiyatrik yönde bütüncül ve insancıl anlayış geliştirmeye yönelik bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Çocuk ve Ergen Ruh sağlığı ve hastalıklarına ilişkin teorik bilginin anlatım, tartışma ve olgu tartışmaları ile aktarımını içerir.

Dersin Ön Koşulu

----------

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar

Notlar

Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk ve ergen açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilir.
ÖÇ02 Çocuk ve ergen açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilir ve ruhsal hastalıkların bireylerin performanslarına etkisini değerlendirir.
ÖÇ03 Çocuk ve ergen ruh Sağlığı ve Hastalıklarını bilir ve bireylere yapılan eylem sonucunda ruh sağlıklarının bozulup bozulmadığının sürece etkisini bilir.
ÖÇ04 Çocuk ve ergenlerde bir ruhsal hastalığın varlığının çocuğun yaşantısına etkisini bilir
ÖÇ05 Çocuk ve ergendeki ruh sağlığı ve hastalıklarını bilir ve ailenin yönlendirilmesine ve tedavi sürecine katkıda bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. 1
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk ve Ergen Ruhsal bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Çocuk ve Ergen Ruhsal bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Çocuk ve Ergen Görüşme ve iletişim ilkeleri I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Çocuk ve Ergen Görüşme ve iletişim ilkeleri II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Çocuk ve Ergen Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflama (ICD-10, DSM-IV-V) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Davranım Bozukluğu Dürtüsellik, Karşıt Olma Karşı Gelme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zihinsel Özür Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Otizm Spektrum Bozukluğu I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Otizm Spektrum Bozukluğu II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri
12 Korunmaya Muhtaç Çocuklar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Çocukluk çağı Bipolar ve İlişkili Bozukluklar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Çocuk ve Ergenlerde Madde Kullanımını Önlemeye Yönelik Koruyucu ve Destekleyici Uygulamalar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Dersin değerlendirmesi Derse ilişkin tüm konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derse ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 174
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,96
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 10:05