UIN111 Yabancı Dil

3 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN111
Ad Yabancı Dil
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yıl 1. Yıl
Süre (Hafta) 28 Hafta
AKTS 3 AKTS
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencilere dil ve sözcük bilgisi eğitiminin yanında akademik amaçlı okuma, yazma, dinleme ve konuşma alıştırmaları yaptırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi, kelime bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Evolve Öğrenci ve Çalışma Kitabı, Evolve Itools

Notlar

Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak temel ifadeleri kullanır.
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen yaygın ifade ve cümleleri açıklar.
ÖÇ03 Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanır.
ÖÇ04 Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir.
ÖÇ05 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili iletişim kurabilir.
ÖÇ06 Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilir.
ÖÇ07 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
ÖÇ08 Temel düzeyde kendini anlatan paragraf yazabilir.
ÖÇ09 Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kendini tanıtma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Profil oluşturma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Aile bireyleri, arkadaşlar, yaş ve doğum günleri hakkında konuşma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Fotoğraftaki arkadaş veya aile üyeleri hakkında bir kısa paragraf yazma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ev ve ev eşyaları hakkında konuşma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Ev paylaşımı hakkında bir email yazma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Sevilen şeyler hakkında konuşma, teknoloji kullanımı hakkında konuşma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ürün değerlendirmesi yazma. Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Hafta içi ve haftasonu rutinleri hakkında konuşma. Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Rutinler hakkında bir rapor yazma. Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Şehir içindeki yerler hakkında konuşma. Yol tarifi sorma ve tarif verme. Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Doğadaki bir yer hakkında bilgi formu doldurma. Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Yeme içme konusunda konuşma Öğrenciler kitapta ilgili sayfaları gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Bir restoran incelemesi yazma Öğrenciler kitapta ilgili sayfaları gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
18 Bugünlerde gerçekleşen aktiviteler ve haberler hakkında konuşma. Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Şu sıralar gerçekleşen olaylar hakkında bir blog yazma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
20 Yetenek ve beceriler hakkında konuşma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
21 Görüşünü bildiren bir online yorum yazma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
22 Tatil ve yolculuk planları hakkında konuşma, tatil planları yapma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Alışveriş yaparken bilgi sorma, bir yerin tasvrini yapma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
24 Gelecek zaman aktiviteleri için plan yapma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
25 Geçmişe dair kişiler, yerler, olaylar, ve işler hakkında konuşma Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
26 Geçmişten bugüne kadar saklanılan nesneler hakkında bir email yazma. Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
27 Yarıyıl sonu sınav Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
28 Yarıyıl sonu sınav Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 1 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 10:17