Genel Bilgi
Kod | UIN111 |
Ad | Yabancı Dil |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yıl | 1. Yıl |
Süre (Hafta) | 28 Hafta |
AKTS | 3 AKTS |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere dil ve sözcük bilgisi eğitiminin yanında akademik amaçlı okuma, yazma, dinleme ve konuşma alıştırmaları yaptırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi, kelime bilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve Öğrenci ve Çalışma Kitabı, Evolve Itools
Notlar
Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak temel ifadeleri kullanır. |
ÖÇ02 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen yaygın ifade ve cümleleri açıklar. |
ÖÇ03 | Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanır. |
ÖÇ04 | Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. |
ÖÇ05 | Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili iletişim kurabilir. |
ÖÇ06 | Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilir. |
ÖÇ07 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. |
ÖÇ08 | Temel düzeyde kendini anlatan paragraf yazabilir. |
ÖÇ09 | Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralayabilir ve açıklayabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlayabilmeli. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz edebilir ve değerlendirebilir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek, etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşabilir, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurabilir, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini,kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın, sosyal çevre ve davranışsal ilişkisini ve etkileşimini anlar, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, toplumun ve dünyanın gündemindeki sağlıkla ilgili olayları-gelişmeleri izler ve değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki otonomisini kullanır, ulusal standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir ve Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kendini tanıtma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Profil oluşturma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Aile bireyleri, arkadaşlar, yaş ve doğum günleri hakkında konuşma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fotoğraftaki arkadaş veya aile üyeleri hakkında bir kısa paragraf yazma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ev ve ev eşyaları hakkında konuşma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ev paylaşımı hakkında bir email yazma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sevilen şeyler hakkında konuşma, teknoloji kullanımı hakkında konuşma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ürün değerlendirmesi yazma. | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hafta içi ve haftasonu rutinleri hakkında konuşma. | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Rutinler hakkında bir rapor yazma. | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Şehir içindeki yerler hakkında konuşma. Yol tarifi sorma ve tarif verme. | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Doğadaki bir yer hakkında bilgi formu doldurma. | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Yeme içme konusunda konuşma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfaları gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bir restoran incelemesi yazma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfaları gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
18 | Bugünlerde gerçekleşen aktiviteler ve haberler hakkında konuşma. | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Şu sıralar gerçekleşen olaylar hakkında bir blog yazma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
20 | Yetenek ve beceriler hakkında konuşma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
21 | Görüşünü bildiren bir online yorum yazma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
22 | Tatil ve yolculuk planları hakkında konuşma, tatil planları yapma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Alışveriş yaparken bilgi sorma, bir yerin tasvrini yapma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
24 | Gelecek zaman aktiviteleri için plan yapma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
25 | Geçmişe dair kişiler, yerler, olaylar, ve işler hakkında konuşma | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
26 | Geçmişten bugüne kadar saklanılan nesneler hakkında bir email yazma. | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Yarıyıl sonu sınav | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
28 | Yarıyıl sonu sınav | Öğrenciler kitapta ilgili sayfayı gözden geçirerek derse gelecektir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 1 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |