Genel Bilgi
Kod | BAG556 |
Ad | Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşam dönemleri ve uyum sorunlarına çok boyutlu bir bakış açısı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yaşam boyu gelişim süresince yaşanan temel değişimlerle ilgili ve bu dönemlere özgü uyum ve duygusal/davranışsal sorunlara çözüm önerileri, önleme ve müdahaleye dönük bilgiler içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yaşam Boyu Gelişim ve Uyum Sorunları (2020). İsmail Seçer (Ed.). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Yaşam Boyu Gelişim ve Uyum Sorunları (2021). Firdevs Savi Çakar (Ed.). Pegem Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrar |
ÖÇ02 | Yaşam dönemlerinin gelişimsel özellikleri ve uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir |
ÖÇ03 | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir |
ÖÇ04 | Gelişim sürecinde uyumunu etkileyen çok sayıda faktör ile bu faktörlerin birbiriyle etkileşimini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruh Sağlığına Genel Bakış, Uyum ve Uyumsuzluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İnsanın Bilişsel Gelişimini Açıklayan Kuramlar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İnsanın Kişilik Gelişimini Açıklayan Kuramlar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Uyum ve Davranış Problemlerinin Doğasını Anlamak | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Aile ve Yaşam Döngüsü | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Erken Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İlkokul Döneminde Uyum ve Davranış Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Ergenlerde Kendine Zarar Verme Davranışı ve İntihar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ergenlik Dönemi Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Üniversite Dönemi Gençliği ve Uyum Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Genç Yetişkinlik Dönemi ve Uyum Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Orta Yetişkinlik Döneminde Uyum ve Psikopatoloji | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Orta Yetişkinlikte Stres, Başa Çıkma ve Psikolojik Sağlamlık | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yaşlılık Dönemi ve Uyum Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |