Genel Bilgi
Kod | BFZ513 |
Ad | Hücrede Floresans Görüntüleme Teknikleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FİGEN ÇİÇEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücrede floresans görüntüleme tekniklerinin öğrenilmesi ve öğrencinin hücrede floresans görüntüleme yapabilmesidir.
Dersin İçeriği
Floresans kavramı ve fizik temelleri. Kimyasal flüoresans işaretçiler ve bunların hücrede kullanımları. Hücre fizyolojide temel olarak bulunan iyonların (Kalsiyum, Na, gibi) flüoresans yöntemlerle görüntülenmesi. Hücredeki sinyal yollarının flüoresans işaretçiler ile dinamik olarak ölçülmesi. Biyolojik flüoresans yöntemlerin hücrede kullanımı. Diğer teknikler; FRET , floresans lifetime mikroskopi, İmmunofloresans teknikler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Floresans kavramı fizik temellerine göre öğrenilecektir. |
ÖÇ02 | Çeşitli floresans görüntüleme teknikleri öğrenilecektir. |
ÖÇ03 | Yapılacak deney sistemine göre florofor seçimi, floresans sistemi seçimi, uygun dalga boyu ve filtrelerin seçimi yapılabilecektir. |
ÖÇ04 | Deneysel veri analizi yapılabilecektir. |
ÖÇ05 | Hücre içinde iyon Görüntüleme |
ÖÇ06 | Hücre içi bölgede dinamik iyon derişim bilgisinin ölçülmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenekleri kurar ve çalışır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlar | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunu rapor haline getirir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur, Güvenilir bilgiye ulaşabilir. Araştırma projesi oluşturabilir ve yazabilir, Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır, Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Floresans kavramı ve fizik temeli | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Biyolojik flüoresans işaretçiler ve hücrede kullanım alanları | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Kimyasal floresans boyalar ve çeşitleri | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Floresans ölçüm yapan cihazlar ve çalışma prensipleri 1. Florimetreler | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
5 | Floresans ölçüm yapan cihazlar ve çalışma prensipleri 2. Kamera ve Konfokal sistemler | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Hücre içinde iyon görüntüleme | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Floresans ölçümlerde kalibrasyon | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deney verilerinin analiz çalışması | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Hücre içi bölgede dinamik iyon derişim bilgisinin ölçülmesi | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Işık kaynağı olarak LASER | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | DNA miktarının floresans ölçümü ve Immunofloresans teknikler | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Problem Çözme |
13 | FRET ölçümü ve Floresans lifetime imaging mikroskopisi tekniği | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Flow sitometre | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
15 | Floresans sistem Dizayn Proje çalışması | İlgili konunun kaynak kitaptan okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |