BK0059 Nematodların Biyoçeşitliliği

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK0059
Ad Nematodların Biyoçeşitliliği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ece Börteçine KASAPOĞLU ULUDAMAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki paraziti ve serbest yaşayan nematodların biyoçeşitliliği hakkında bilgiler verilip, yapılan çalışmalar hakkında derste tartışma yapılacaktır.

Dersin İçeriği

Tarımsal üretimde nematodlar hem bitki parazitleri hem de serbest yaşayan nematodlar bir arada bulunmaktadır. Bitki paraziti nematodlar bitkilere zarar verirken serbest yaşayanların toprakta ve bitkiler üzerinde olumlu etkileri bulunmaktadır. Hem bitki paraziti faunasında hem de serbest yaşayan faunada nematod topluluklarının çeşitliliği bölgelerde farklılıklar göstermektedir. Bu nedenle ders kapsamında doğada nematodların önemi, nematodların besin zincirindeki yeri, nematodların tür çeşitliliği ve toprak ilişkileri, bioindicator olarak nematodlar ve dünyadaki, Türkiye'deki bitki paraziti ve saprofit nematodların biyoçeşitliliği, insan ve hayvan paraziti nematodlar ve trofik gruplarda nematodlar hakkında bilgiler verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Nematodes as Enviromental indicators M. J. Wilson, T. Kakouli-Duarte adlı kitaptan ders işlenmektedir.

Notlar

Nematodes as Enviromental indicators M. J. Wilson, T. Kakouli-Duarte


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nematodların ekosistemdeki yeri hakkında bilgiler verilecektir.
ÖÇ02 Nematodlar arasındaki yaşama şekillerine göre deniz, karada olanların yaşama şekilleri ve çeşitliliği ile ilgili bilgiler verilecektir.
ÖÇ03 Nematod topluluklarının analizi için kullanılabilecek genel topluluk indeksleri.
ÖÇ04 Nematodların farklı grupların beslenme şekilleri, ekosistemdeki yaşayışları hakkında bilgiler verilecektir.
ÖÇ05 Nematodlarda kullanılan genel indeksler ile ilgili yayınlar incelenecektir.
ÖÇ06 Bioindicator olarak nematodlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 1
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak doğadaki biyoçeşitliliğin tanımı Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Doğada nematodların önemi Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Nematodların Besin Zincirindeki Yeri Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Serbest yaşayan nematod grupları Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Doğadaki K ve R stratejileri ve bu gruba giren canlılar Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Doğadaki K ve R stratejileri ve bu gruba giren canlılar Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma
7 Beslenmelerine göre ve doğadaki yerlerine göre nematodların farkları Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
9 Nematodlarda biyoçeşitliliğin Ölçütleri Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Nematodlarda biyoçeşitliliğin Ölçütleri Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Nematod tür çeşitliliği ve toprak özellikleri Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Biyoindikatör olarak nematodlar Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 İnsan paraziti ve hayvan paraziti nematodlar Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Trofik gruplarda nematodlar Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Nematoloji hakkında genel sorular Dersle ilgili sunum ve yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 yıl sonu sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 yıl sonu sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.06.2023 11:22