Genel Bilgi
Kod | BK029 |
Ad | Hasat Sonu Hastalıklar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler depolanmış ürün hastalıkları ve bunların mücadelesini öğrenir.
Dersin İçeriği
Depolanmış ürünlerde kayıplara neden olan patojenlerin mücadelesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Meyve ve sebzelerde hasat sonu hastalıklar
Notlar
Meyve ve sebzelerin depolanması kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler ürün depolamanın önemi ve depolar hakkında bilgi edinirler. |
ÖÇ02 | Öğrenciler hasat edilen ürünlerin fizyolojisi hakkında bilgiler öğrenirler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler meyve ve sebzeler üzerindeki epifitik flora hakkında bilgi sahibi olurlar. |
ÖÇ04 | Hasat sonu hastalıklara yol açan fungal patojenlerin biyolojisini öğrenirler. |
ÖÇ05 | Hasat sonu hastalık belirtilerini öğrenirler |
ÖÇ06 | Hastalık oluşumunu etkileyen faktörleri öğrenirler |
ÖÇ07 | Patojenlerin saldırı mekanizmalarını öğrenirler |
ÖÇ08 | Ürünlerin korunması ve savunma mekanizmalarını öğrenirler |
ÖÇ09 | Enfeksiyon sonrası fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikleri öğrenirler |
ÖÇ10 | Konukçu dayanıklılığını muhafaza eden mekanizmaları öğrenirler |
ÖÇ11 | Hasat sonu hastalıklarla kimyasal mücadeleyi öğrenirler |
ÖÇ12 | Hasat sonu hastalıkların mücadelesi için fiziksel mücadele yöntemlerini öğrenirler. |
ÖÇ13 | Hasat sonu hastalıkların mücadelesi için biyolojik mücadele yöntemlerini öğrenirler. |
ÖÇ14 | Konukçu dayanıklılığını arttıran yeni yaklaşımları öğrenirler. |
ÖÇ15 | Hasat yönetimini öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasat sonu hastalıklara giriş | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Bahçe ürünlerinin genel özellikleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Bahçe ürünlerinin depolanması | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Depolanmış ürünlerde hastalık oluşumu nasıl başlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Hasat sonu hastalıklara neden olan patojenler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Hastalık gelişimini etkileyen faktörler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Patojenlerin saldırı mekanizmaları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ürünlerin patojenlerden korunması ve savunma mekanizmaları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Enfeksiyonlar sonrası fizyolojik ve biyokimyasal değişiklikler | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Ürün dayanıklılığını muhafaza eden araçlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Kimyasal mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Fiziksel mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Biyolojik mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Ürün dayanıklılığını arttıran yeni yaklaşımlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |