Genel Bilgi
Kod | BK560 |
Ad | Fitopatolojide Özel Araştırma Yöntemleri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Fitopatoloji bilim dalı çatısı altında toplanan farklı disiplinlerin birbiri ile interaksiyonunun ve her disiplinde karşılaşılan bitki koruma sorunlarına karşı nasıl çözüm önerilerinin getirileceği amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bitkilerde ortaya çıkan fitopatolojik sorunlar ve sorunların çözümlerinin anlatılması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kaynak kitap ve bilgiler, internetten elde edilecek literatürden kullanılacaktır.
Notlar
Kaynak bilimsel çalışmaları içeren literatür internetten elde edilerek kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fitopatolojik disiplinleri ve bunların interaksiyonunu öğrenirler, |
ÖÇ02 | Fitopatolojik sorun yaratan etmenleri öğrenirler |
ÖÇ03 | Fitopatolojik bitki koruma sorunlarına yaklaşımı öğrenirler. |
ÖÇ04 | Fitopatolojik bitki koruma sorunlarının çözümünü öğrenirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve genel açıklamalar | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fungal hastalıklar ile ilgili genel konular | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fungal hastalıkların öğretilmesi | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fungal hastalıkların kontrol yöntemleri | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bakteriyel hastalıklar ile ilgili konular | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bakteriyel hastalıkların öğretilmesi | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bakteriyel hastalıkların kontrol yöntemleri | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Viral hastalıklar ile ilgili genel konular | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Viral hastalıkların öğretilmesi | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Viral hastalıkların kontrol yöntemleri | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yabancı otlar ile ilgili konular | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yabancı otların öğretilmesi | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yabancı otlarn kontrol yöntemleri | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Fitopatolojide biyoteknolojik yöntemler | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |