Genel Bilgi
Kod | BK0068 |
Ad | Bitki ve Nematodların Etkileşimleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ece Börteçine KASAPOĞLU ULUDAMAR |
Dersin Amacı / Hedefi
nematodların beslenme esnasında, bitkiden kaynaklı değişimlerin ve beslenmenin meydana getirdiği değişimlerin ve buna bağlı değişimlerin incelenmesi
Dersin İçeriği
nematodların beslenme esnasında meydana getirdiği değişimler, dayanıklılık, beslenme mekanizması, nematodların davranışları gibi konular işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders "Plant and Nematode Interactions, Editor(s):Kenneth R. Barker, Gary A. Pederson, Gary L. Windham, J.M. Bartels" adlı kitaptan işlenecektir.
Notlar
Plant and Nematode Interactions, Editor(s):Kenneth R. Barker, Gary A. Pederson, Gary L. Windham, J.M. Bartels,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nematodların beslenmesi, bitkilerde meydana gelen değişimler ve dayanıklılık gibi konularda bilgiler verilecektir. |
ÖÇ02 | Bitki paraziti nematodlara karşı bitkideki dayanıklılık ve hassasiyet ilişkileri |
ÖÇ03 | nematodlar üzerine bitki ekstraktlarının etkisi |
ÖÇ04 | Nematodlar üzerine bitki esansiyel yağlarının etkisi |
ÖÇ05 | Nematodların zararı karşısında bitki hücrelerinde meydana gelen değişimler |
ÖÇ06 | Bitki paraziti nematodların beslenme mekanizması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nematodlar ve beslenme şekilleri | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Bitki paraziti nematodlar ve bitkide beslenme mekanizması-1 | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Bitki paraziti nematodlar ve bitkide beslenme mekanizması-2 | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Bitkilerde nematod zararında morfolojik ve moleküler dayanıklılık-1 | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Bitkilerde nematod zararında morfolojik ve moleküler dayanıklılık-2 | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Bitkilerde nematod zararında biyokimyasal dayanıklılık | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Nematodların zararında bitki hücrelerinde meydana getirdiği değişimler | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Bitki içerikleri ve nematodlar üzerindeki etkileri-1 | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Bitki içerikleri ve nematodlar üzerindeki etkileri-2 | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Toprak bitki nematod ilişkileri | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Nematodların besin kaynaklarının kullanımında davranışları | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Nematodların habitata spesifik davranışları | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | nematodların morfolojik adaptasyonları | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | nematodların farklı koşullardaki adaptasyonları | Dersle ilgili sunumlar yapılmaktadır ve tartışılmaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
|
17 | sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |