Genel Bilgi
Kod | BL482 |
Ad | Çevresel Etki Değerlendirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilim, Araştırma ve proje tanımları, Çevresel Etki Değerlendirmenin tarihsel gelişimi ve amaçlarını kavramak.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencilere insan faaliyetlerin çevreye olası etkilerinin ortaya çıkmadan önce çevresel riskin belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınabilmesi için gerekli ilgileri kazandırmaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Karakaş, Pınar (1998) Çevresel Etki Değerlendirmesi Çalışmaları ve Karayollarının Çevresel Etkilerinin Peyzaj Mimarlığı Açısından İzmir-Urla-Çeşme Otoyolu Örneği Üzerinde İrdelenmesi
Notlar
Uslu, Orhan (1993) Çevresel Etki Değerlendirmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevresel etki değerlendirme ile ilgili ön CED, nihai CED, Stratejik CED gibi temel tanımları açıklar |
ÖÇ02 | Çevresel etki değerlendirmenin ile ilgili hukuksal süreçlerin nelere olduğu, hangi tip ve büyüklükteki işletmelerin çevresel etki değerlendirme projesi hazırlamak zorunda olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Çevresel Etki değerlendirme kapsamında ekolojik risk analizi, planlanması ve yönetimi konusunda temel bilgilere kavrar |
ÖÇ04 | Herhangi bir alanda yapılması düşünülen CED süreci kapsamında gerekli olan temel bilgilerin nelere olduğu, bu bilgilere nasıl ulaşılacağı konusunda pratik bilgileri değerlendirir. |
ÖÇ05 | Çevresel Etki Değerlendirme kapsamında kullanılan farklı yöntemleri yönetir. |
ÖÇ06 | Daha önce hazırlanmış olan bir CED projesini analiz edebilme ve sonuçları nasıl sunulacağı konusunda uygulamalı olarak yapar |
ÖÇ07 | Sahip olduğu Biyoloji bilgisini değerlendirerek CED raporunun biyolojik çevreye etkisi hakkında karar verir. |
ÖÇ08 | Başarılı bir CED raporu nasıl yazılır, nelere dikkat edilir, ifade ve içerik olarak hangi özelliklere sahip olması gerektiğini gösterir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cevresel Etki Değerlendirme nedir | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Çevresel etki değerlendirmenin tarihçesi, Dünyada ÇED ile ilgili gelişmeler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Çevresel etki değerlendirmenin amacı ve içeriği | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Çevresel etki değerlendirmenin aşamaları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | ÇED kullanım alanları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | ÇED Yöntemleri, örtmeler yöntemi, Kontrol Listesi yöntemi, Basit kontrol listeleri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | ÇED ile ilgili örnek çalışmalar | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | ders notları ve kaynak el kitabı ve gösterimler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-1 aşama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-2aşama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
11 | Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-3 aşama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-4 aşama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-5 aşama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-6 aşama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
15 | Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-7 aşama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |