Genel Bilgi
Kod | EEE104 |
Ad | Calculus II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRULLAH AYIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ZİYAFER GİZEM PORTAKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik matematiğinin temel konularından seriler, çok değişkenli fonksiyonlar, katlı integraller, integral teoremleri konularının matematiksel bir bütünlük içinde verilmesi
Dersin İçeriği
İntegral uygulamaları, döndürme yüzeyleriyle hacim ve alan, yay uzunluğu. Parametrik denklemler ve eğriler, polar koordinatlar. Sonsuz dizi ve seriler, yakınsama testleri, kuvvet serileri, Taylor ve Maclaurin serileri, Taylor polinomları ile yaklaşım. Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler. İki ve üç katlı integraller, değişken değiştirme, polar koordinatlarda integraller. Yüzey alanı, eğri integralleri, Green teoremi, yüzey integralleri, diverjans teoremi, Stokes teoremi.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Calculus, Soo T. Tan
Notlar
internet bazlı kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygun yöntemlerle fonksiyonların belirli integrallerini bulur. |
ÖÇ02 | İntegral kullanarak, alan ve hacimleri hesaplar. |
ÖÇ03 | Eğri uzunluğu ve yüzey alanı bulur |
ÖÇ04 | Sonsuz serileri, yakınsama ve ıraksama çerçevesinde analiz eder. |
ÖÇ05 | Verilen bir fonksiyonun Taylor-Maclaurin açılımlarını hesaplar. |
ÖÇ06 | Çok bilinmeyenli fonksiyonların kısmi türevlerini hesaplar ve anlamlandırır. |
ÖÇ07 | Çok katlı, eğri ve yüzey integrallerini hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İntegral uygulamaları, yay uzunluğu, hacim ve yüzey alanı hesaplama | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Parametrik eğriler | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Polar koordinatlar ve polar eğriler | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sonsuz seriler, yakınsama testleri | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yakınsama testleri (devam) | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Taylor ve Maclaurin serileri, Taylor yaklaşımı | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çok değişkenli fonksiyonlara giriş, kısmi türev ve zincir kuralı | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav Sorusu Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Genel alanlar üzerinde iki katlı integral | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Üç katlı integral, katlı integrallerde değişken değiştirme | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Polar koordinatlarda iki ve üç katlı integral | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yüzey alanı bulma ve eğri integralleri | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yüzey integralleri, Green teoremi | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Stokes ve Diverjans teoremleri | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gözden geçirme | Ders Notu Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorusu Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorusu Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |