EEE224 Circuit Theory II

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE224
Ad Circuit Theory II
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT İKİZ


Dersin Amacı

Ac devrelerin fazör uzayında çözümünü tanıtmak. Ac devrelerde güç bileşenlerini kavratmak. Lineer ve ideal transformotör kavramlarını tanıtmak. Transfer fonksiyonu ve filtre kavramlarını göstermek. Laplace transform tekniği ile devre analizini kavratmak. Çift terminalli devre kavramını geliştirmek.

Dersin İçeriği

Ac devrelerin fazör uzayında analizleri. Ac devrelerde güç analizi. Karşılıklı indüktans, ideal ve lineer transformotörler. Transfer fonksiyonları ve filtreler. Laplace dönüşümü ile devre analizi. Çift terminalli devreler ve çift terminalli devre parametreleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Fundamentals of Electric Circuits, Charles K. Alexander, McGraw-Hill

Notlar

Elektrik Devreleri, Turgut İkiz, Papatya Bilim


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi başaran bir öğrenci:
ÖÇ02 Fazör uzayında ac devrelerin analizini yapar,
ÖÇ03 Devre analizini kolaylaştıracak devre teoremlerini fazör uzayında uygular,
ÖÇ04 Aralarında karşılıklı indüktans bulunan bobinler ve/veya linear ve/veya ideal transformotör içeren devreleri analiz eder,
ÖÇ05 Herhangi bir zaman değişimli kaynakla uyarılmış bir devreyi Laplace dönüşümü ile analiz eder,
ÖÇ06 Bir devreyi çift terminalli alt devrelere ayırıp her bir devreye ilişkin parametreleri belirler,
ÖÇ07 Parametreleri bilinen bir çift terminalli devre içeren elektrik devresini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sinüsoidaller, fazörler, Devre elemanlarının fazör uzayında terminal eşitlikleri, empedans ve atmittans, fazör uzayında temel yasalar, Eşdeğer empedans. Elektrik fiziğinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Fazör uayında nokta potansiyelleri, göz akımları, süper pozisyon, kaynak dönüşümleri, Thevenin ve Norton teoremleri Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Anlık ve ortalama güç, maksimum ortalama güç transfer teoremi, etkin değer, görünür güç ve güç katsayısı, Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kompleks güç, ac güçün korunumu, güç katsayısının doğrultulması Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Dengeli üç-faz gerilimler, Yıldız-yıldız bağlı devrelerin analizi, yıldız-üçgen bağlı devrelerin analizi Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Üçgen-üçgen bağlı devrelerin analizi, üçgen-yıldız bağlı devrelerin analizi, Üç fazlı devrelerde güç analizi Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tekrar Bütün önceki derslerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Faraday Yasası nın gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Transfer fonksiyonları, seri ve paralel rezonans devreleri, pasif filtreler Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Bant genişliği, kalite faktörü, karmaşık bağlı bir devrenin karakteristiğinin belirlenmesi Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Aktif filtreler; birinci mertebe alçak geçiren filtre, birinci mertebe yüksek geçiren filtre, Bant geçiren filtre, bant durduran filtre Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Laplace transformunun tanımı, Laplace transformunun özellikleri, Ters Laplace dönüşümü Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Laplace dönüşüm tekniğinin devre analizine uygulanması, komplek frekans uzayında kararlılık analizi ve devre sentezi Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Empedans parametreleri, admittans parametreleri, hibrid parametreler, transmisyon parametreleri Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Parametreler arasındaki ilişkiler, çift terminalli devrelerin bağlantıları, parametreleri bilinen çift terminalli devreler içeren bir devrenin analizi Önceki dersin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün önceki derslerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün önceki derslerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS