EEE332 Digital Design

5 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE332
Ad Digital Design
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ULUS ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ULUS ÇEVİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sayısal devre elemanlarının karekteristiklerini tanıtmak. Senkron ardışıl devrelerin çalışma prensiplerini kavratmak. Bu devrelerin analiz ve tasarım prosedürlerini ve prensiplerini göstermek. Sayısal devre tasarımına algoritmik yaklaşımları yerleştirmek.

Dersin İçeriği

Senkron ardışıl devrelerin analizi. Durum sayılarının indirgenmesi, durumlara ikilik kod ataması. Tasarım prosedürü. Sayıcı devrelerinin tasarım prensipleri. Yazmaçlar, Kaydırma yazmaçları. Senkron sayıcılar. Asenkron sayıcılar. Diğer sayıcılar. Zaman sıralama sinyallerinin elde edilmesi. Bellekler, RAM, ROM, Bellek kodu çözücüsü. Belleklerde bilgi transferi sırasında hata tanıma ve düzeltme. Algoritmik durum makineleri (ASM) prensipleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Digital Design M. Morris Mano, Prentice Hall, Third Edition or upward.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersten başarılı olan bir öğrenci, Sayısal devre elemanlarını tanır,
ÖÇ02 Senkron ardışıl devrelerin analizini yapar,
ÖÇ03 Senkron ardışıl devrelerin tasarımı için gerekli elemanları esnek bir biçimde seçer,
ÖÇ04 Algoritmik tasarım mantığıyla sayısal bir problemi sistematik olarak çözümleyip, gerekli tasarımı gerçekleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Senkron ardışıl devrelerin analizi, verilen bir devrenin durum tablosunun çıkarılması Logic Circuits dersinin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Durum sayılarının indirgenmesi, durumlara ikilik kod ataması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tasarım prosedürü, flip-flop uyartım tablolarının elde edilmesi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sayıcı devrelerinin tasarım prensipleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yazmaçlar, Kaydırma yazmaçları Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Senkron sayıcılar, Asenkron sayıcılar, Diğer sayıcılar Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ara sınav Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Bellekler, RAM, ROM, Bellek kodu çözücüsü Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Belleklerde bilgi transferi sırasında hata tanıma ve düzeltme Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Algoritmik durum makineleri (ASM) prensipleri Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Algoritmik durum makineleri (ASM) tasarımı (durum başına flip-flop) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Algoritmik durum makineleri (ASM) tasarımı (D flip-flop ve kod çözücü) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Algoritmik durum makineleri (ASM) tasarımı (çoğullayıcılar ile tasarım) Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Önceki ders konularının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki ders konularının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 10:54