Genel Bilgi
Kod | EEE334 |
Ad | Control Theory |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLYAS EKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İLYAS EKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kontrol sistemlerinin temel çalışma yapılarının teorik ve pratik olarak verilmesi
Dersin İçeriği
Geribesleme sistemlerin temel prensibleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Otomatik Kontrol Sistemleri
Notlar
Geri Beslemeli Kontrol Sistemleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Açık ve kapalı devre devre sistemlerin temel çalışma prensiblerini öğrenir |
ÖÇ02 | Kararlılık ve performans kriterlerini bilir |
ÖÇ03 | Kontrol sistemlerini blok diyagramlar halinde gtösterebilir |
ÖÇ04 | Zaman ve frekans aralıklarında sistemi analiz eder |
ÖÇ05 | Zaman aralığında sunulan sistemleri tanır |
ÖÇ06 | Routh-Hurwitz kararlılık metodunu kullanarak sistemin kararlı olup olmadığını analiz edebilir |
ÖÇ07 | Kontrol edilebilirlik ve gözlemlenebilirlik tanımlarını yapar |
ÖÇ08 | Ara sınav sorularını yorumlar ve çözer |
ÖÇ09 | Zaman aralığında verilen bir sistemi frekans aralığına dönüştürebilir |
ÖÇ10 | Frekans aralığında verilen bir sistemi zaman aralığına dönüştürebilir |
ÖÇ11 | Sistemleri dinamik olarak modelleyebilir |
ÖÇ12 | Frekans aralığı analizleri, Kazanç ve faz bölgeleri, Çalışma frekansı konularını öğrenir |
ÖÇ13 | Kök eğrilerini çizebilir |
ÖÇ14 | nyquist analizlerini yapar |
ÖÇ15 | Durum değişkenli Kontrolcülerin tasarımımı yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kontrol sistemlerine giriş ve kaynak kitabın tanıtılması (Benjamin, C. Kuo, Automatic Control Systems, Prentice Hall) | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Açık ve Kapalı devre sistemlerin tanıtılması | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kontrol sistemlerinin blok diyagram analizleri | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Transfer fonksiyonlar ve sinyal akış grafikleri | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sürekli zamanlı systems | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kararlılık- Routh-Hurwitz tablosal metodu | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Control edilebilirlik ve gözlemlenebilirlik | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Klasik yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zaman aralığında sunulan sistemlerin frekans aralığına dönüşümü | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Frekans aralığında sunulan sistemlerin zaman aralığına dönüşümü | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dinamik modelleme | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Frekans aralığı analizleri, Kazanç ve faz bölgeleri, Çalışma frekansı | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kök eğrisi diyagramları | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Nyquisy kararlılık analizi | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Durum değişken sistemler | Kaynak kitaptan bilgilerin tekrarı, Uygulama çalışması ön bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Klasik yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |