Genel Bilgi
Kod | EEE497 |
Ad | Occupational Health and Safety I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersle, iş sağlığı ve güvenliğinin gerekliliğini ve önemini öğreterek; modern tekniklerle bu konularda iyileştirme çalışmalarının nasıl yapılacağını göstererek, konunun hukuksal ve etik boyutu hakkında gerekli bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Temel iş güvenliği kavramları/ İş güvenliğinin tarihçesi / İş sağlığı ve güvenliğinin genel prensipleri/ Risk tanımı ve risk değerlendirmesi/ İş hijyeni/ Meslek hastalıkları/ İş kazalarına ve işçi sağlığı sorunlarına karşı alınabilecek önlemler/ Ergonomi/Kişisel Koruyucu Donanımlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Notlar ve sunular
Notlar
Görsel Videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güvenlik kültürü oluşturmaya çalışılır. İş sağlığı ve güvenliği konusunda temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | İş hijyeninin önemini bilir |
ÖÇ04 | Meslek hastalıklarının sebeplerini, etkilerini ve önleme/korunma yollarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Güvenlik kültürü | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
2 | İş sağlığı güvenliği kültürü | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | İş sağlığı ve güvenliği tanımı, tarihsel gelişimi ve önemi | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | İş sağlığı ve güvenliğinin genel prensipleri | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | İş kazaları ve meslek hastalıklarının tarihçesi, istatistiki bilgiler | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Çalışma ortamı gözetimi | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | İş hijyeni | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve referans kaynkalar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sağlık gözetimi | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | a. Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | b. Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | c. Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | d. Meslek hastalıkları, işle ilgili hastalıklar | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Psikososyal risk etmenleri | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | a. Psikososyal risk etmenleri | Ders notu ve referans kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
16 | a. Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |