Genel Bilgi
Kod | EEES408 |
Ad | Industrial Electronics |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Endüstrideki elektronik sistemler ve uygulamaların tanıtılması. Endüstriyel Elektronik ve Ölçümler ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması. Endüstriyel Elektronik ve Kontrol alanında yapılacak ileri çalışmalar için bir temel oluşturulması
Dersin İçeriği
Gücü kontrol etmek için kullanılan katı hal cihazları. Güç elektroniğinde kullanılan anahtarlama elemanları. Endüstriyel Elektrik ve Elektronik planlarını okuma, anlama, arıza tespiti. Elektronik Ölçü Aletleri. Endüstriyel Kontrol Cihazları. Fotoelektronik. Algılama cihazları. Elektrik Motorları, Motor Kontrol Devreleri, Motorlara yol verme methodları ve hız kontrol cihazları. Hareket Kontrol Sistemleri. Endüstriyel Kontrol Sistemleri ve Robotik.Programlanabilir Lojik Kontrolörler. HMI'lar, SCADA, Bilgisayar Kontrollü Makineler ve Enstrümantasyonlar. Endüstriyel Haberleşme Arayüzleri, Ağ Sistemleri, Protokoller ve Standartlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fundamentals of Industrial Electronics (The Industrial Electronics Handbook), Bogdan M. Wilamowski and J. David Irwin
Notlar
Dr.Öğr.Üyesi Oğuzhan Timur'un ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci: |
ÖÇ02 | Endüstride kullanılan güç elektroniği cihazları tanır, |
ÖÇ03 | Endüstriyel Elektrik ve elektronik şemalarını anlar, |
ÖÇ04 | Elektronik ölçüm cihazlarını tanır, |
ÖÇ05 | Endüstriyel kontrol cihazlarını ve kontrol yöntemlerini tanır, |
ÖÇ06 | Elektrik motorlar çeşitlerini ve yol verme methodlarını bilir, |
ÖÇ07 | Endüstride kullanılan kontrol yöntemlerini bilir, |
ÖÇ08 | Endüstriyel haberleşme protokollerini, arabirimlerini ve standartları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endüstriyel Elektronik dersine giriş ve Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin temel konuları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Endüstride kullanılan güç elektroniği cihazları ve anahtarlama. AC-DC Dönüştürücüler ve kontrolü | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | DC-DC Dönüştürücüler ve kontrolü | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | DC-AC Dönüştürücüler ve kontrolü | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | AC-AC Dönüştürücüler ve kontrolü | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Endüstriyel elektrik ve elektronik şemalarının okunması, arıza tespiti | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Elektronik Ölçüm aletleri ve kalibrasyon | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektrik motorları ve yolverme methodları (Elektromekanik Kumanda Cihazları = Röleler, Kontaktörler, Koruma elemanları vb.) | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Elektrik motorları ve yolverme methodları (Elektromekanik Kumanda Örnek Uygulamaları) | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | PLC Sistemleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | HMI ve SCADA | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Endüstriyel Kontrol Sistemleri | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bilgisayar Kontrollü Makinalar ve Enstrümanlar | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Soru çözüm saati, Soru cevap | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |