YLBTT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBTT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Hacı Ali DÖNDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin alanında tez konusu olarak belirlenen bir konuda bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleme, veri toplama, analiz etme, yorumlama, rapor haline getirme becerileri kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

tez konusunun belirlenmesi, ilgili konuda literatür taraması, bilimsel veri tabanlarından faydalanma, ilgili konuda deneysel methodların belirlenmesi, deney çalışmaları, analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, analiz sonuçlarının yorumlanması, tez yazımı ve raporlama

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Yoktur.

Notlar

Güncel literatürler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusu olarak seçtiği alandaki literatürleri inceler.
ÖÇ02 Bilimsel veri tabanlarını kullanır.
ÖÇ03 İlgili konuda deneysel methodların belirler.
ÖÇ04 Deney çalışmaların analiz sonuçlarının değerlendirir.
ÖÇ05 Bilimsel sonuçları raporlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
3 Tez konusu ile ilgili ön hazırlık çalışmalarının araştırılması İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Tez konusu ile ilgili ön çalışmalara başlanması İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tez konusu belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Tez konusunun amacının belirlenmesi İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Tezin amacının belirlenmesi İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
10 Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Deneysel çalışma İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
12 Deneysel çalışmaya başlanması İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
13 Verileri analiz etme İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Bulguları tartışma İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Tez raporunun hazırlamaya başlanması İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
16 Tez raporunu hazırlama İlgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
17 Tez raporu değerlendirme Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 38 10 380
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 30 120
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2023 03:01