Genel Bilgi
Kod | BTE0022 |
Ad | Biomining |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Amacı / Hedefi
The aim of the lecture is to give knowlegde on method and theory of extraction of valuable metals from ores by bioleaching.
Dersin İçeriği
Use of microorganisms o mineral processing and applications
Dersin Ön Koşulu
None
Kaynaklar
Bioprocessing, Wiley, 1996; Bioming, D.E. Rawlings and B.D. Johnson (Eds.), Springer, 2007.
Notlar
Bioming, D.E. Rawlings and B.D. Johnson (Eds.), Springer, 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Theory of biothecnology is explained. |
ÖÇ02 | Knowledge on microorganisms is gained. |
ÖÇ03 | Design of processes along with examples are given. |
ÖÇ04 | Industrial applications: metallalic ores such as copper, lead, zinc, gold, silver etc. |
ÖÇ05 | Industrial applications: industrial raw materials such as silica, barite, kaolen, feldspatite etc. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction | Book reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Microorganisms | Book reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Microorganism mechanism for ores | Book reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Fungis | Book reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bio oxidation Methods | Book reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bio-leaching Methods | Book reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Industrial application Methods | Book reading | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Gold Applications | Internet search, book reading | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Copper Applications | Internet search, book reading | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Zinc Applications | Internet search, book reading | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Silver Applications | Internet search, book reading | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Coal Applications | Internet search, book reading | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Barite Applications | Internet search, book reading | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Sand Applications | Internet search, book reading | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |