BK517 Bitki Virüs Hastalıklarının Epidemiyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK517
Ad Bitki Virüs Hastalıklarının Epidemiyolojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU


Dersin Amacı

Bitki virüslerinin genel özellikleri, taşınma yolları, epidemiyoloji, epidemi için gerekli koşullar, kültür bitkilerinde bazı önemli virüslerin epidemiyolojileri, virüs mücadeledesi ile epidemiyoloji arasındaki ilişkiler hakkında eğitim vermek

Dersin İçeriği

Bitki virüslerinin genel özellikleri, taşınma yolları, epidemiyoloji, epidemi için gerekli koşullar, kültür bitkilerinde bazı önemli virüslerin epidemiyolojileri, virüs mücadeledesi ile epidemiyoloji arasındaki ilişki

Dersin Ön Koşulu

Gerekmiyor

Kaynaklar

Sunular

Notlar

İnternet ortamında ulaşılacak kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Virüslerin genel özelliklerini öğrenir
ÖÇ02 Virüslerin taşınma yollarını öğrenir
ÖÇ03 Epidemiyolojinin anlam ve içeriğini öğrenir
ÖÇ04 Epidemi olması için gerekli koşulları öğrenir
ÖÇ05 Kültür bitkilerinde önemli virüslerin epidemiyolojilerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Virüslerin genel özellikleri Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Virüslerin çoğalmaları Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Virüslerin vektörler ile taşınma yolları 1 Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Virüslerin vektörler ile taşınma yolları 2 Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Epidemiyolojiye giriş Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Epideminin gerçekleşmesi için gerekli koşullar 1 Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Epideminin gerçekleşmesi için gerekli koşullar 2 Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sunulardan çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Epidemiyolojide kışlık konukçu bitkilerin rölü Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Önemli virüs epidemileri (Turunçgillerde) Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Önemli virüs epidemileri 1 (Sebzelerde) Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Önemli virüs epidemileri 2 (Sebzelerde) Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Önemli virüs epidemileri (Sert çekirdeklilerde) Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Önemli virüs epidemileri (Baklagillerde) Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Epidemiyolojiden yola çıkarak virüsler ile mücadele yöntemlerinin belirlenmesi Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunulardan çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunulardan çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS