Genel Bilgi
Kod | BK0076 |
Ad | Viral Turunçgil Hastalıklarının Biyolojik Serolojik ve Kimyasal İndekslenmeleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgil virus ve viroid hastalıkları ve tanı yöntemlerinin ögrenilmesi
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında turunçgil bitkilerinde bulunan viral etmenler ve bunların tanılanması amaçlanmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve slayt dizilimi
Notlar
Turunçgil hastalıkları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hastalık etmeni olarak virus ve viroidleri tanır |
ÖÇ02 | Bitki patojen ilişkilerini ögrenir |
ÖÇ03 | Laboratuvar ortamında hastalık tanı tecniklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Hastalık gelişimini ögrenir |
ÖÇ05 | Hastalık etmenleri açısından viral etmenleri tanır ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hastalık etmeni olarak virus ve viroidler | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Virüs ve Viroidlerin genel özellikleri | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Viral patojenlerin bitkiye bulaşma şekilleri | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Virüs ve Viroidlerin coğalma biçimleri | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Virüs ve viroidlerin oluşturdukları genel simptomlar | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Turunçgillerde bulunan viroidler-1 | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Turunçgillerde bulunan virüsler-1 | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Turunçgillerde bulunan viroidler-2 | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Turunçgillerde bulunan virüsler-2 | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Turunçgillerde indikatör bitkiler | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Biyolojik indeksleme | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Turunçgillerde seroloji | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Virus purifikasyon yöntemleri | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Viroid purifikasyonu ve RT-PCR | Konu tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |