Genel Bilgi
Kod | TBZ108 |
Ad | Teknolojinin Bilimsel İlkeleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin dünyada gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Ölçme ve Birim Sistemleri, Yer Değiştirme, Hız, İvme, Bağıl Hareket, Kütle, Ağırlık Merkezi, Moment ve Denge, Sürtünme Kuvveti, İş, Kinetik ve Potansiyel Enerji, Özkütle, Basınç, Kaldırma Kuvveti, Isı ve Sıcaklık.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Teknolojinin Bilimsel İlkeleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Notlar
Teknolojinin Bilimsel İlkeleri Ders Notu: Hayrullah ÖZEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fiziksel büyüklüklerin birim dönüşümlerini yapar. |
ÖÇ02 | Vektörleri tanır ve işlem yapar. |
ÖÇ03 | Çeşitli hareket durumları için yer değiştirme, hız ve ivme değişkenlerini hesaplar. |
ÖÇ04 | Farklı atış hareketlerinde problem çözümünü yapar. |
ÖÇ05 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz ortamlarda bir cismin kuvvet etkisi ile kütle ve hareketini ilişkilendirmeyi bilir. |
ÖÇ06 | Bir cismin, verilen şartlar altında döndürme etkisine bağlı olarak dengede olup olmadığını belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Büyüklükler ve Birimleri | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
2 | Vektörler, Koordinat Sistemleri | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
3 | Hareket | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
4 | Konum ve Yer Değiştirme | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
5 | Serbest Düşme ve Eğik Atış Hareketi | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
6 | Kuvvet | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
7 | Newtonun Hareket Kanunları | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
8 | Ara Sınav | Ders haftası için ölçme yöntemleri | |
9 | Moment | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
10 | Denge | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
11 | İş, Güç ve Enerji | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
12 | Kinetik Enerji | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
13 | Yerçekimi ve Esneklik Potansiyel Enerjisi | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
14 | Basınç | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
15 | Isı ve Sıcaklık | Ders haftası için öğretim yöntemleri | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |