TBS203 Elektrik ve Enerji Projesi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBS203
Ad Elektrik ve Enerji Projesi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET ÜLGÜ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı Elektrik ve Enerji Projesi hakkında temel bilgilerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Projenin Tanımı ve Proje Süreçleri / Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama / Konu Belirleme ve Planlama / Uygulama.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

Öğretim Elemanı Ders Notları; Mehmet ÜLGÜ

Notlar

Enerji İletim Sistemleri (Yazar: Selim Ay)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır.
ÖÇ02 Mesleki konularda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
ÖÇ03 Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programı ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirler ve çözüm üretir.
ÖÇ04 Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları kullanır.
ÖÇ05 Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtımı Programı ile ilgili süreci/ süreçleri planlamasını yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projenin Tanımı ve Proje Süreçleri İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Bölüm 1 Konu Belirleme ve Planlama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Bölüm 2 Konu Belirleme ve Planlama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Bölüm 1 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Bölüm 2 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Bölüm 3 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Bölüm 4 Proje Tasarlama, Planlama, Kodlama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uygulama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Hata Belirleme İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Bölüm 1 Hata Düzeltme ve Ayıklama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Bölüm 2 Hata Düzeltme ve Ayıklama İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Bölüm 1 Zaman ve İş Gücü Yönetimi İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Bölüm 2 Zaman ve İş Gücü Yönetimi İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Projelerin Sunumu İlgili Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS