Genel Bilgi
Kod | RTS713 |
Ad | Televizyon Çalışmaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Televizyon hakkındaki görüş ve eleştirileri değerlendirmek
Dersin İçeriği
Geçmişten günümüze Televizyonun toplumdaki yeri ve meseleleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost.
Notlar
Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Televizyonun tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Televizyonu toplumsal bağlamda inceler. |
ÖÇ03 | Televizyonu eleştirel açıdan kavrar. |
ÖÇ04 | Tarihsel-toplumsal-eleştirel düzeyde bütüncül televizyon araştırması yapar. |
ÖÇ05 | Televizyonun toplum içindeki güncel konumunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Teknolojinin tarihi | . S. Mahoney, "The History of Computing in the History of Technology," in Annals of the History of Computing, vol. 10, no. 2, pp. 113-125, April-June 1988, | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Teknolojinin kurumları | Des Freedman (2002) A 'Technological Idiot'? Raymond Williams and Communications Technology, Information, Communication & Society, 5:3, 425-442, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Televizyonun biçimleri | Moran, A. (2003). Television formats in the world/the world of television formats. In Television Across Asia (pp. 13-20). Routledge. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Teknolojinin etkileri ve kulanımları | Williams, R. (2003). The technology and the society. Television: Critical concepts and cultural studies, 2, 42-57. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Alternatif teknoloji ve alternatif kullanım | Fuchs, C. (2017). Raymond Williams’ communicative materialism. European journal of cultural studies, 20(6), 744-762. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Televizyona çalışmalarında yaklaşımlar | Bignell, J. (2000). Beckett in television studies. Journal of Beckett Studies, 10(1-2), 105-118. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gösteri çağı | Postman, N. (1980). TV News as Metaphor. ETC: A Review of General Semantics, 321-328. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek | Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Postman'a göre medya ekolojisi | Postman, N. (1974). Media ecology: Communication as context. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Televizyon etkileri | McLuhan, M. (1977). Laws of the Media. ETC: A Review of General Semantics, 173-179. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | McLuhan medya teorileri | Bobbitt, D. (2012). Scale in the Media Theory of Marshall McLuhan. Media Fields Journal, 4, 1-14. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak | McLuhan, M., Gordon, W. T., Lamberti, E., & Scheffel-Dunand, D. (2011). The Gutenberg galaxy: The making of typographic man. University of Toronto Press. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak 2 | Gamaleri, G. (2019). Media ecology, Neil Postman’s legacy: Mapping media ecology. Introduction to the field, by Dennis G. Cali. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | öğrenci sunumları | Zimmer, M. (2008). Preface: critical perspectives on Web 2.0. First Monday. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Televizyon hakkında okumalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |