RTS713 Televizyon Çalışmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS713
Ad Televizyon Çalışmaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı

Televizyon hakkındaki görüş ve eleştirileri değerlendirmek

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze Televizyonun toplumdaki yeri ve meseleleri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost.

Notlar

Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Televizyonun tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ02 Televizyonu toplumsal bağlamda inceler.
ÖÇ03 Televizyonu eleştirel açıdan kavrar.
ÖÇ04 Tarihsel-toplumsal-eleştirel düzeyde bütüncül televizyon araştırması yapar.
ÖÇ05 Televizyonun toplum içindeki güncel konumunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Postman, N. (1994). Televizyon öldüren eğlence. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Teknolojinin tarihi . S. Mahoney, "The History of Computing in the History of Technology," in Annals of the History of Computing, vol. 10, no. 2, pp. 113-125, April-June 1988, Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Teknolojinin kurumları Des Freedman (2002) A 'Technological Idiot'? Raymond Williams and Communications Technology, Information, Communication & Society, 5:3, 425-442, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Televizyonun biçimleri Moran, A. (2003). Television formats in the world/the world of television formats. In Television Across Asia (pp. 13-20). Routledge. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Teknolojinin etkileri ve kulanımları Williams, R. (2003). The technology and the society. Television: Critical concepts and cultural studies, 2, 42-57. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Alternatif teknoloji ve alternatif kullanım Fuchs, C. (2017). Raymond Williams’ communicative materialism. European journal of cultural studies, 20(6), 744-762. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Televizyona çalışmalarında yaklaşımlar Bignell, J. (2000). Beckett in television studies. Journal of Beckett Studies, 10(1-2), 105-118. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gösteri çağı Postman, N. (1980). TV News as Metaphor. ETC: A Review of General Semantics, 321-328. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Televizyon yayıncılığını toplumsal açıdan incelemek Williams, R (2003). Televizyon, Teknoloji ve Kültürel Biçim. Ankara: Dost. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Postman'a göre medya ekolojisi Postman, N. (1974). Media ecology: Communication as context. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Televizyon etkileri McLuhan, M. (1977). Laws of the Media. ETC: A Review of General Semantics, 173-179. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 McLuhan medya teorileri Bobbitt, D. (2012). Scale in the Media Theory of Marshall McLuhan. Media Fields Journal, 4, 1-14. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak McLuhan, M., Gordon, W. T., Lamberti, E., & Scheffel-Dunand, D. (2011). The Gutenberg galaxy: The making of typographic man. University of Toronto Press. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Televizyon araştırmalarını eleştirel açıdan ele almak 2 Gamaleri, G. (2019). Media ecology, Neil Postman’s legacy: Mapping media ecology. Introduction to the field, by Dennis G. Cali. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 öğrenci sunumları Zimmer, M. (2008). Preface: critical perspectives on Web 2.0. First Monday. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Televizyon hakkında okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS