ENM464 Endüstride Uygulamalı Mühendislik Eğitimi

30 AKTS - 0-40 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 20 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ENM464
Ad Endüstride Uygulamalı Mühendislik Eğitimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-40 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 30 AKTS
Yerel Kredi 20 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RIZVAN EROL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin öğrenimlerinin son dönemini işletmede çalışarak geçirmeleri esasına dayanan bir derstir. Bu ders, üniversitede alınan teorik bilgilerin işletme ortamında pratikle desteklenmesi, mesleki formasyon kazandırılması, işletme deneyimi kazandırılması, mezuniyet sonrası istihdamın kolaylaştırılması, üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesi, işletmeye gelecekte kalifiye eleman sağlanması ve işletmelere insan kaynağı yaratmak amacıyla mühendis adaylarını izleme ve değerlendirme fırsatı sunulmasını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Şirket oryantasyon ve tanıma, örgüt analizi, imalat ve hizmet süreçleri, satış, dağıtım ve ambar operasyonları, üretim planlama ve kontrol süreci, bilgi sistemleri, insan kaynakları uygulamaları, ürün/hizmet tasarım süreci

Dersin Ön Koşulu

Alt yarıyıllardan devam zorunluluğu dersi olmaması

Kaynaklar

Herhangi bir spesifik ders notu veya kitabı bulunmamaktadır.

Notlar

Herhangi bir spesifik ders notu veya kitabı bulunmamaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üniversitede alınan teorik bilgilerin işletme ortamında uygulamak
ÖÇ02 İşletme deneyimi kazanmak
ÖÇ03 İşletmelerdeki temel süreçleri analiz etmek ve iyileştirmek
ÖÇ04 Problem çözme tekniklerini uygulamak
ÖÇ05 Veri toplama tekniklerini uygulamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşletme oryantasyon ve tanıma İşletme hakkında internet ve yaınlardan bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
2 Örgüt Analizi İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
3 Üretim ve hizmet süreçlerinin analizi İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 Satış, sevkiyat ve ambar operasyonları I İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
5 Satış, sevkiyat ve ambar operasyonları II İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
6 Danışman şirket ziyareti ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi I Ara rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
7 Üretim planlama ve kontrol sürecinin analizi İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ara rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Bilgi sistemlerinin analizi İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Danışman şirket ziyareti ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi II Ara rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
11 Satın alma süreçlerinin incelenesi İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Kalite yönetim sistemi uygulamalarının incelenmesi İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 İnsan kaynakları İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Ürün/hizmet tasarımı ve geliştirme süreci İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Danışman şirket ziyareti ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi III Ara rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Uygulama Eğitim Raporunun sunulması Uygulama Eğitim Raporunun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final raporunun sözlü sunumu Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 40 560
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 60 60
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 20 60
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 742
Toplam İş Yükü / 25 (s) 29,68
AKTS 30 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 02:14