Genel Bilgi
Kod | ENM431 |
Ad | Bitirme Ödevi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı endüstri mühendisliği ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapma becerisi kazanmaktır.
Dersin İçeriği
endüstri mühendisliği problemleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tüm derslerde kullanılan kaynak kitaplar ve açık erişim kaynaklar.
Notlar
-Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W. Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endüstri mühendisliği ile ilgili teorik ve/veya uygulamalı bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapma becerisi kazanmak. |
ÖÇ02 | Literatür tarama becerileri edinme |
ÖÇ03 | iletişim becerileri mühendislik yönünde geliştirebilmek |
ÖÇ04 | Öğrenim boyunca görülen dersleri uygulamaya dökebilmek |
ÖÇ05 | İletişim becerilerini geliştirilebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 2 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 3 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 4 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 5 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 6 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 7 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | ilgili konu | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 9 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 10 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 11 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 12 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 13 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 15 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | seçilen konu ile ilgili detaylı çalışmalar 14 | ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konu | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konu | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |