Genel Bilgi
Kod | ENS303 |
Ad | Risk Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Burkay KARADAYI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Burkay KARADAYI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı süreç analizinin önemli konularından olan risk analizi ve yönetimi hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Risk analizi ve değerlendirmesinin tanımı, risk analizinin planlanması, sonuçların yorumlanması ve raporlanması, risk analizinde optimizasyon, projelerde risk analizi, finans ve sigorta sistemlerinde risk analizi , risk değerlendirme teknikleri, kritik olay analizi, kritik fonksiyon analizi
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Hopkin, P., Fundamentals of Risk Management: Understanding, Evaluating and Implementing Effective Risk Management, Kogan Page, 2nd Edition, 2012.
Notlar
Ders sunumları ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süreç analiz ve iyileştirmesi hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Risk yönetim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ03 | Üretim ve hizmet süreçlerinin analizini gerçekleştirmek. |
ÖÇ04 | Risk mühendisliği hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ05 | Farklı süreçlerdeki risk yaklaşımları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Risk yönetimine giriş | Risk yönetimi kavramı hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Risk yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Risk yönetimi hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Risk yönetim süreci | Risk yönetimi ile ilgili temel kavramlar hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Risk analizine giriş | Risk yönetimi ile ilgili temel kavramlar hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Nitel risk tanımlama teknikleri | Risk kavramı hakkında genel bilgi, risk tanımlama teknikleri hakkında internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Nicel risk tanımlama teknikleri | Risk kavramı hakkında genel bilgi, risk tanımlama teknikleri hakkında internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Risk transfer yöntemleri | Sigortacılık ve reassurance kavramları hakkında genel bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Risk mühendisliğine giriş | Risk mühendisliği kavramı hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Süreç bazlı risk analizi örnekleri: Talaşlı imalat sektörü | Talaşlı imalat hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Süreç bazlı risk analizi örnekleri: Tekstil sektörü | Tekstil ürünleri ve üretim teknolojileri hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Süreç bazlı risk analizi örnekleri: Gıda sektörü | Gıda sektörü ve ürünleri hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, Tartışma |
13 | Süreç bazlı risk analizi örnekleri: Enerji sektörü | Enerji sektörü hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Süreç bazlı risk analizi örnekleri: Hizmet ve lojistik sektörü | Depo ve tedarik zincirleri hakkında genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Örnek olayla risk analizi çalışmaları | Dönem boyunca öğretilen bilgilerin tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |