TB582 Kokulu Bitkiler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB582
Ad Kokulu Bitkiler
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, kokulu bitkilerin tanımı, önemi, ticareti, kokulu bitkilerde kokuyu oluşturan maddeler, kokunun değişimini etkileyen faktörler ve kokulu bitkilerin üretimi ve seleksiyonudur

Dersin İçeriği

Kokulu bitkilerin tanımı ve bu bitkilerdeki koku bileşenleri

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

-The Random House Book of Scented Plantsbooks.google.com › books. -Growing and Using Scented Plants Front Cover Julia Lawless HarperCollins, 2019 Publishers Limited, - Aromatherapy - 176 pages Roger Phillips, ‎Martyn Rix · 1999 -Scented Flora of the Worldbooks.google.com › books Roy Genders · 1977 ·

Notlar

Vernon,E.2022.Scent A Natural History of Fragrance (Elise Vernon Pearlstine) 2022 + Perfume and Pollinators Draw


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kokulu bitkinin tanımını ve tarihçesini bilir
ÖÇ02 Kokulu bitkilerin kozmetik sanayinde kullanımı ve oluşturdukları esas ve yan ürünleri ve ticareti hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemini öğrenir
ÖÇ04 Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kokulu bitkinin tanımı ve tarihçesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Bitkilerde koku mekanizmasının fizyolojisi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bitkilerdeki kokulu bileşenler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kokulu bitkilerin sınıflandırılması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Türkiyede ve Dünyada yetişen kokulu bitkiler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kokulu bitkilerin kozmetik deterjan ve ilaç sanayindeki kullanım alanları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sentetik kokuların insanlar üzerindeki etkileri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bitkisel kokuların insanlar üzerindeki etkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ticari öneme sahip kokulu bitkiler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kokulu bitkilerin toplanması ile ilgili kurallar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kokulu bitkilerin in situ, ex-situ korunması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Bazı önemli kokulu bitkilerin (Lonicera, Santalum, Vetiveria, Cananga, Cinnamomum, Sassafras, Commiphora, Boswellia, Litsea, Helichrysum, Ocimum, Melissa, Thymus, Origanum, Majorana, Verbena, Nepeta, Pelargonium, Satureja, Salvia, Cymbopogon, Verbena, Convalaria, Daphne, Chamomilla, Artemisia, Anethum, Mentha, Rosmarinus, Lavandula, Hyssopus, Foeniculum, Matthiola, Reseda, Phlox, Hamamelis,, Jasminum, Hyasinths, Rosa, Dianthus , Coriandrum species)kültürü ve ıslahı konusunda bilgiler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Kokulu bitkilerin morfolojik özellikleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 02:26