Genel Bilgi
Kod | TB582 |
Ad | Kokulu Bitkiler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, kokulu bitkilerin tanımı, önemi, ticareti, kokulu bitkilerde kokuyu oluşturan maddeler, kokunun değişimini etkileyen faktörler ve kokulu bitkilerin üretimi ve seleksiyonudur
Dersin İçeriği
Kokulu bitkilerin tanımı ve bu bitkilerdeki koku bileşenleri
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
-The Random House Book of Scented Plantsbooks.google.com › books. -Growing and Using Scented Plants Front Cover Julia Lawless HarperCollins, 2019 Publishers Limited, - Aromatherapy - 176 pages Roger Phillips, Martyn Rix · 1999 -Scented Flora of the Worldbooks.google.com › books Roy Genders · 1977 ·
Notlar
Vernon,E.2022.Scent A Natural History of Fragrance (Elise Vernon Pearlstine) 2022 + Perfume and Pollinators Draw
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kokulu bitkinin tanımını ve tarihçesini bilir |
ÖÇ02 | Kokulu bitkilerin kozmetik sanayinde kullanımı ve oluşturdukları esas ve yan ürünleri ve ticareti hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemini öğrenir |
ÖÇ04 | Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kokulu bitkinin tanımı ve tarihçesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Bitkilerde koku mekanizmasının fizyolojisi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitkilerdeki kokulu bileşenler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Kokulu bitkilerin Türkiye ve Dünyadaki önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kokulu bitkilerin sınıflandırılması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türkiyede ve Dünyada yetişen kokulu bitkiler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kokulu bitkilerin kozmetik deterjan ve ilaç sanayindeki kullanım alanları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sentetik kokuların insanlar üzerindeki etkileri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitkisel kokuların insanlar üzerindeki etkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ticari öneme sahip kokulu bitkiler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kokulu bitkilerin toplanması ile ilgili kurallar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kokulu bitkilerin in situ, ex-situ korunması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Bazı önemli kokulu bitkilerin (Lonicera, Santalum, Vetiveria, Cananga, Cinnamomum, Sassafras, Commiphora, Boswellia, Litsea, Helichrysum, Ocimum, Melissa, Thymus, Origanum, Majorana, Verbena, Nepeta, Pelargonium, Satureja, Salvia, Cymbopogon, Verbena, Convalaria, Daphne, Chamomilla, Artemisia, Anethum, Mentha, Rosmarinus, Lavandula, Hyssopus, Foeniculum, Matthiola, Reseda, Phlox, Hamamelis,, Jasminum, Hyasinths, Rosa, Dianthus , Coriandrum species)kültürü ve ıslahı konusunda bilgiler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Kokulu bitkilerin morfolojik özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |