Genel Bilgi
Kod | TB529 |
Ad | Tarla Tarımında Bilgisayar Kullanımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciler, tez çalışmaları ve ödevleri için gerekli bilgisayar programlarını tanır ve kullanımları ile ilgili kapsamlı bilgiler edinir
Dersin İçeriği
Tarla bitkilerinde veri analiz ve değerlendirmede uzman sistemlerin tanıtımı ve kullanımı (mstatc istatistik programının kullanılması), ödev, tez ve sunu hazırlamada kullanılan ofis programlarının tanıtımı ve kullanımı (microsoft office, word, excel, power point ). elektronik tablolama programlarında veri analizi, masaüstü yayıncılık, üretim sistemlerinde, tarla bitkilerinde verilerin bilgisayar ortamında grafik ile değerlendirilmesi. Kaynak tarama konularını öğrenir
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
fdocuments.in_mstat-c-manual-part1-2 Excel Temelleri: https://edu.gcfglobal.org/en/excel/
Notlar
TARIMDA BİLGİSAYAR UYGULAMALARI VE BAHÇE BAHÇESİ: BİR GÖRÜNÜM Copyright © IFAC Mathematical and Control Applications in Agriculture and Horticulture, Matsuyama, Japan 1991
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders hazırlamada kullanacağı bilgisayar programlarını tanır. |
ÖÇ02 | Araştırma konusu ile kaynak taramalarını yapar. |
ÖÇ03 | Ders ile ilgili rapor ve grafik hazırlamak için gerekli yazılımları tanır ve kullanır |
ÖÇ04 | Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ofis programlarının tanıtımı | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Rapor, makale yazımı için kullanılacak yazılımın tanıtımı | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tablo hazırlama teknikleri | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Metinlere görsel efekt ekleme | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Adres mektup birleştirme | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | indeks ve içindekiler tablosu oluşturma | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hata ayıklama ve otomatik düzeltme seçenekleri | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tablo ve hesaplama programının tanıtımı ve Bu konu hakkında ödev verilecek | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Matematiksel işlem yaparak tarladaki veri toplama işlemelerini otomasyona bağlamak | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Grafik hazırlama teknikleri | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tablo halindeki veriler üzerinde sıralama, bulma, ayıklama gibi temel veri tabanı işlemlerini yapma | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunu hazırlama programının tanıtımı | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etkileyici sunumlar için değişik öğelerin kullanımı | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mstat istatistik paket programında veri giriş ve analiz teknikleri | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma ve ön bilgi toplama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |