Genel Bilgi
Kod | TB027 |
Ad | Türkiye'nin Tıbbi ve Aromatik Özellikteki Endemik Bitkileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA SEZEN TANSI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenci Türkiyenin Tıbbi ve Aromatik Özellikteki Endemik Bitkilerinin çeşitliliği, doğal ortamlarını, in situ ve exitu korunmalarını, tıbbi ve aromatik amaçlı kullanımlarını ve kültürünü öğrenir.
Dersin İçeriği
Tıbbi ve aromatik bitkilerdeki etken maddeler ve etken maddelerin biyosentezi
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
T.Ekim, M.,Koyuncu, M. Vural, H.Duman, Z.Aytaç, N.Adıgüzel, Red Data Book of Turkish Plants
Notlar
1)Türkiye Tabiatını Koruma Derneği Yayınları 18, List of Rare, Threatened and Endemic Plants in Turkey. 2) Y.Gemici, Biyoçeşitlilik ve Bitki Gen Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endemik bitkilerin Dünya ve ülkemiz için önemi |
ÖÇ02 | Türkiyede endemik bitkilerinin sınıflandırılmasını |
ÖÇ03 | Türkiyenin Tıbbi ve Aromatik Özellikteki Endemik Bitkilerinin doğal ortamlarını in situ ve ex-situ korunmaları |
ÖÇ04 | tıbbi ve aromatik amaçlı kullanım alanlarını, toplama özelliklerini,seleksiyonunu ticari önemi ve kültürü |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endemik bitkinin tanımı,sınıflaması ve önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyadaki bazı endemik bitkiler ile Türkiyedeki endemik bitkilerin kullanım alanlarının karşılaştırılması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tıbbi ve aromatik bitki olarak endemik bitkilerin kullanım olanakları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ilaç olarak kullanım olanağına sahip endemik bitkilerin Türkiyedeki potansiyeli | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | aromatik özellikli endemik bitkilerin Türkiyedeki toplama özelliklerinin belirlenmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tıbbi ve aromatik özellikli endemik bitkilerin Türkiyedeki in-situ ve ex-situ korunması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ÜlkemizdekiTıbbi ve aromatik özellikli endemik bitkilerin üstün nitelikli olanlarının seleksiyonu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Uçucu yağ içeren endemik bitkiler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türkiyedeki Tıbbi ve aromatik özellikli endemik bitkilerin kültüre alınması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İlaç ve aroma kullanım olanaklarının belirlenmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiyedeki Tıbbi ve aromatik özellikli endemik bitkilerin kimyasal analizleri ve etkili maddelerinin tespiti | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | aromatik özellikli endemik bitkilerin uluslar arası çevre antlaşmalarındaki yerinin tespiti | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tıbbi özellikli endemik bitkilerin Türkiyedeki potansiyeli ilgili literatürdeki bazı son gelişmeler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | endemik bitkilerin kültüre alınması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |