Genel Bilgi
Kod | TB020 |
Ad | Tarla Bitkilerinde Proje Hazırlama ve Değerlendirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkilerinde ele alınan konuların incelenip değerlendirilmesi, amaca yönelik literatür çalışmalarının yapılması, araştırmanın planlanması, uygun yöntemlerin belirlenmesi, elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların sunulup tartışılması
Dersin İçeriği
Proje hazırlama ilkeleri, proje sonunda ortaya çıkacak verilerin değerlendirilerek tez/makale halinde yayınlanmasında dikkat edilecek hususlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Day, R.A.. 2004. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (Çev. G. Altay). Tübitak Yayınları.
Notlar
Cebeci, S., 2018. Bilimsel araştırma ve yazma teknikleri . Alfa Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makale ve tez yazım kurallarını bilir |
ÖÇ02 | Makale/tezdeki giriş, önceki çalışmalar, materyal ve yöntem, araştırma bulguları, kaynaklar bölümlerini bilimsel kurallara uygun hazırlar |
ÖÇ03 | Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun yorumlar |
ÖÇ04 | Bir konuda proje hazırlama yeteneğine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırma sonuçlarını yayınlamanın gerekliliği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yayın çeşitleri ve özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Makale yazım kuralları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tez yazım kuralları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Makale/tezde giriş bölümü ve özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tezde önceki çalışmalar bölümü ve özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Makale/tezde materyal ve yöntem bölümü ve özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Makale/tezde araştırma bulguları ve özellikleri ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Verilerin çizelge haline getirilmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sonuçların yorumlanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Özet hazırlama | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kaynaklar bölümü ve özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kaynaklar bölümü ve özellikleri (2) | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları (2) | Ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |