TB015 Yem Üretim ve Değerlendirme Tekniği

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB015
Ad Yem Üretim ve Değerlendirme Tekniği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. VEYİS TANSI


Dersin Amacı

Bu derste; Yemin önemi, hayvan beslenmesinde kullanımı, yem kaynakları ve sınıflandırılması, silaj, silo çukurları, silajlık yembitkileri tarımı konusunda bilgi verilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Buğdaygil ve Baklagil Tane Yemler, Sap, Saman ve Kavuzları, Yeşil Yemler, Meyveler, Kök ve Yumrulu Yemler İle Silaj Yapma, Kuru Ot ve Değerlendirme Teknikleri konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Yem Bitkileri , Çayır Mera Tarımına giriş Cilt.1 , Çayır Mera Tarımı Bilimi Cilt.2 , Buğdaygil Yem Bitkileri Ders Notları , Baklagil Yem Bitkileri Ders Notları

Notlar

YEM DEĞERLENDİRME ve ANALİZ YÖNTEMLERİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme.
ÖÇ02 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
ÖÇ03 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme.
ÖÇ04 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yemin Önemi ve Hayvan Beslenmesinde Kullanımı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tohumluk Seçiminden Tohum Yatağı Hazırlanması, Ekim, Fide Bakımı, Yabancı Ot Mücadelesi, Gübreleme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yem Tanıtımı Buğdaygil ve Baklagil Tane Yemleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kaba Yemler; Buğdaygil ve Baklagillerin Sap, Saman Ve Kavuzları İle Yeşil Yemler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Silaj, Silo Çukurları, Silajlık Yembitkileri Tarımı. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Silajlama Şekli, Silaj Katkı Maddeleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yemlerin Hasadı ve Soldurulması, Parçalanması, Silolama Prensipleri, Sıcak ve Soğuk Fermentasyon, Silo Suyunun Uzaklaştırılması (Drenaj) Silo Yeminin Kullanılması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kaba Yem Eldesi, Biçme Ve Kurutma Teknikleri, Doğal Kurutma, Isıtılmış ve Isıtılmamış Hava İle Kurutma Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kuru Ot Hazırlama Sırasındaki Kayıpların Miktarları Ve Nitelikleri Konusunda Bilgi Verilmekte ve Bu Konularda Literatür Taraması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kuru Otun Depolanması ve Kullanımı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Geleneksel kimyasal analizler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 LABORATUVAR YÖNTEMLERİNDEKİ SON GELİŞMELER HAYVAN YEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dersin Değerlendirilmesi mülakat Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yemlerin Değerini Etkileyen Faktörler Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS