Genel Bilgi
Kod | EM542 |
Ad | Integrated Product and Process Design |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün tasarım sürecinde kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve bütünleşik ürün geliştirme yeteneği kazandırmak. Ürün ve proses tasarımında yalın üretim dönüşümü
Dersin İçeriği
Yeni ürün tasarımında yaratıcılık, TRİZ, Yalın üretim, Ürün ve proses geliştirme süreci ve aşamaları; eş zamanlı maliyet düşürme, müşteri memnuniyeti artırma, kalite iyileştirme, çevrim süresi düşürme yaklaşımı; imalat stratejileri; eş zamanlı mühendislik; tersine mühendislik; imalata yönelik tasarım; kalite fonksiyon yayılımı (QFD); değer mühendisliği; hızlı prototip geliştirme; bilgisayar destekli ürün ve proses geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman.
Notlar
Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni ürün fikri geliştirme yeteneği kazanmak |
ÖÇ02 | Ürün ve proses geliştirme süreç yönetimi |
ÖÇ03 | Var olan ürün geliştirme stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek |
ÖÇ04 | Yeni ürün tasarımında yaratıcı fikirler geliştirme |
ÖÇ05 | Yeni ürün ve proses tasarımında yalın dönüşüm |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün tasarımı ve değerlendirmesi | Konu ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hizmet tasarımı ve değerlendirmesi | Konu ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Müşteri ihtiyaçlarını belirleme | Ön hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ürün veya hizmet özellikleri | Ön hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tasarım projelerinde ekip deneyimi | Ön hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kavram Üretimi ve değerlendirmesi | Ön hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kavram Seçimi ve değerlendirmesi II | Ön hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kavram Testi ve değerlendirme | Konu ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Endüstriyel Tasarım ve değerlendirme | Ön hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hızlı Prototipleme sistemleri | Konu ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ürün Geliştirme optimizasyonu | Konu hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tersine mühendislik ve Eşzamanlı mühendislik | Konu ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yeni ürün ve proses tasarımında yalın dönüşüm | Konu hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kalite fonksiyon yayılımı Ürün tasarımı için Proses tasarımı ve seçimi | Ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |