Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | EM0021 |
| Ad | İleri Nesneye Yönelik Programalama |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENK ŞAHİN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere neseye yönelik programlama dilini kullanarak nesne tabanlı programlamada ileri konuları öğretir.
Dersin İçeriği
Nesneye yönelik programlama ile ilişkilendirilen kavramlar C plus plus, Piton ve Java Programlama dili kullanılarak tanıtılacak ve örneklerle açıklanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.
Notlar
Downey, A. (2012). Think python: How to think like a computer scientist. Needham: Green Tea Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Nesne Yönelimli Programlama kavramını öğrenirler. |
| ÖÇ02 | C++ ve Python'u iyi bir şekilde kullanabilirler. |
| ÖÇ03 | Karmaşık uygulamalar geliştirebilirler. |
| ÖÇ04 | Algoritma geliştirme kavramını öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 5 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Nesneye yönelik programlamaya Giriş | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Nesneye yönelik programlamanın temelleri | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Nesneye yönelik tasarım | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Sınıflar | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Sınıf Nesnelerini İlklendirme | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Kalıtlar | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 7 | Kapsülleme | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Python'a Giriş | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Python ile Algoritma Geliştirme I | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Python ile Algoritma Geliştirme II | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Uygulama Geliştirme I | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Uygulama Geliştirme II | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Uygulama Geliştirme III | konu ile ilgili ders notlarını ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Uygulama Geliştirme IV | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Final Sınavı | Ders kitabına ve notlarına çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||