Genel Bilgi
Kod | EM561 |
Ad | Risk Management and Analysis |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Proaktif yaklaşımla çalışma ortamlarında tehlikelerin tanımlanması analizi ve alınacak tedbirlerin belirlenmesi yetisini sağlamak ve tüm yönleriyle risk yönetim sistemini kurgulayıp uygulamak.
Dersin İçeriği
Tehlikeleri tanımlama, analiz etme ve alınacak tedbirlerin belirlenmesi, risk değerlendrime yöntemleri ve risk değerlendirme takımının oluşturulması ve yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Operations Management, strategy and Analysis, Fourt Edirtion, Krajewski/Ritsman. Operations Management, Russell R.S. / Taylor III B.W.
Notlar
Effective FMEAs Achieving Safe, Reliable, and Economical Products and Processes Using Failure Mode and Effects Analysis Carl S. Carlson The Basic FMEA, Robin E. McDermott Raymond J. Mikulak Michael R. Beauregard The ASQ Pocket Guide to Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) D. H. Stamatis
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | OHSAS 18001 iş sağlığı ve güvenliğini yönetim sistemini sahaya uygulama bigisi kazandırmak. |
ÖÇ02 | Ortamdaki tehlikeleri tanımla ve değerlendirme yeteneği |
ÖÇ03 | 5S Tertip ve düzen oluştura bilme yeteneği kazandırmak |
ÖÇ04 | Çalışma ortamında görsel yönetim sistemini kurgulamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzey bilgiler için uzmanlık düzeyinde alanına yenilik sağlayacak özgün tanımları geliştirebilme | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tehlikelerin tanımlanması | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tehlikelerin analizi edilmesi | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Risk değerlendirme yöntemleri I | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Risk değerlendirme yöntemleri | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | OHSAS 18001 yönetim sisteminin İncelemesi | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Risk değerlendirme Yönetmeliği | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ara sınav | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Görsel yönetim uygulama | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Görsel yönetim uygulamaları II | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | 5S Tertip düzen uygulamaları | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | 5S Tertip düzen II | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Risk değerlendirme örnek uygulama I | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Risk değerlendirme örnek uygulama II | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Alınacak tedbirelerin belirlenemsi I | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Alınacak tedbirlerin belirlenmesi II | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | önlemelerden Sonra risk analizi | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final sınavı | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması ve mevcut uygulamaların araştırılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |