Genel Bilgi
Kod | MDT222 |
Ad | Bilgisayar Destekli Giysi Tasarımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci bu ders sonunda bilgisayar destekli tasarım programlarında geometrik çizim komutlarını, düzenleme komutlarını, renklendirme komutlarını ve kaydetme komutlarını, dokuma yapılarını oluşturma komutlarını, örme yapılarını oluşturma komutlarını, baskı/nakış deseni oluşturma komutlarını, giydirme komutlarını kullanabilir ve hazırladıkları çizimler üzerinde yüzey efekt görünümleri oluşturabileceklerdir
Dersin İçeriği
Geometrik Çizim Komutları, Düzenleme Komutları, Renklendirme Komutları, Kaydetme Komutları, Bilgisayarda Dokuma Kumaş Oluşturma, Bilgisayarda Örme Kumaş Oluşturma, Baskı Deseni Oluşturma, Hazır Desen Üzerinden Baskı Deseni Oluşturma, Efekt Oluşturma, Giydirme Komutlarını Kullanma.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
T. Vural, E. Çoruh,Bilgisayar Destekli Giysi Tasarımı
Notlar
tasarım kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilgisayarda geometrik çizim komutlarını kullanır |
ÖÇ02 | Düzenleme komutlarını kullanarak tasarım yapar |
ÖÇ03 | Renklendirme ve Kaydetme komutlarını kullanarak tasarım yapar |
ÖÇ04 | Baskı/nakış deseni oluşturma komutlarını kullanarak tasarım yapar |
ÖÇ05 | Yüzey üzerinde efekt görünümleri oluşturma komutlarını kullanarak tasarım yapar |
ÖÇ06 | Giydirme komutlarını kullanarak tasarım yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geometrik Çizim Komutları 1. Programın Amacı 2. Moda Tasarımında Kullanılan Bilgisayar Programları 3. Programın Özellikleri 4. Kullanılan Menüler 5. Geometrik Çizim Komutları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Düzenleme Komutları 1. Hareket Ettirme, Kontrol Noktası Ekleme-Kaldırma, Düzeltme Komutları 2. Kopyalama, Değiştirme, Yapıştırma, Kesme Komutları 3. Büyültme-Küçültme Komutları 4. Sayfa Düzeni Komutları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Renklendirme Komutları 1. Renk Paleti Oluşturma Komutlarını Kullanma 2. Renk Çağırma Komutları 3. Renk Değiştirme Komutları 4. Efekt Komutları 5. Renk Çözünürlük Parametrelerini Girme | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Kaydetme Komutları Kaydetme Ve Farklı Kaydetme Komutları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Bilgisayarda insan figürü çizme 1. Çizim ve düzenleme komutları 2. İnsan figürü | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Bilgisayarda Giysi illüstrasyonu yapma 1. Çizim ve düzenleme komutları 2. Giysi modeli | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Bilgisayarda dokulandırma ve renklendirme yapma 1. Dokulandırma ve renklendirme komutları 2. Giysi modeli | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | uygulama tekrarı ve tasarım ön çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Bilgisayarda mesleki teknik çizim yapma 1. Bilgisayarda mesleki teknik çizim 2. Bilgisayarda model uygulamaları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
10 | Dikiş türlerini çizme | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Bilgisayarda mesleki çizim | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Yardımcı malzemeleri çizme | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Birleştirme elemanları çizme | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Teknik föy hazırlama | kaynak okumaa | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Sunum dosyası hazırlama | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama tekrarı ve tasarım çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama tekrarı ve tasarım çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |