Genel Bilgi
Kod | TL0027 |
Ad | Tekstilde Kalite Kontrolde Özel Konular |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil ürünlerine yaygın olarak uygulanan testlerin yanı sıra çeşitli fonksiyonel özelliklerinin değerlendirilmesinde kullanılan özel test yöntemlerin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Tekstil yüzeylerinin karakterizasyonuna yönelik test ve analizler. Fonksiyonel tekstillere yönelik seçilmiş test yöntemleri: Su iticilik ve su emicilik testleri, sıvıların yüzey gerilimi, yüzey temas açısı, antimikrobiyal ve antifungal özellik tayinine yönelik seçilmiş standartlar ve test yöntemleri, tekstil yüzeylerinin güç tutuşurluk özelliklerinin tayini. Kumaş tutum özelliklerinin tespitinde kullanılan Kawabata test sistemi (KES-FB) ve FAST sistemi ile kumaşların çekme, sıkıştırma, eğilme, kesme dayanımı ve yüzey özelliklerinin tayini. Halılara uygulanan özel test yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil yüzeylerinin karakterizasyonuna yönelik test ve analizleri anlatabilir |
ÖÇ02 | Fonksiyonel tekstillere yönelik seçilmiş test yöntemlerini seçebilir |
ÖÇ03 | Kumaş tutum özelliklerinin tespitinde kullanılan özel test yöntemlerini açıklayabilir |
ÖÇ04 | Halılara uygulanan özel test yöntemlerini anlatabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstilde kalite kontrolün yeri ve önemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalite Kontrolde temel kavramlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tekstil yüzeylerinin karakterizasyonuna yönelik test ve analizler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tekstil yüzeylerinin karakterizasyonuna yönelik test ve analizler-2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fonksiyonel tekstillere yönelik seçilmiş test yöntemleri: Su iticilik ve su emicilik testleri, sıvıların yüzey gerilimi, yüzey temas açısı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Antimikrobiyal ve antifungal özellik tayinine yönelik seçilmiş standartlar ve test yöntemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Antibakteriyel aktivite tayinine yönelik seçilmiş standartlar ve test yöntemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Tekstil yüzeylerinin güç tutuşurluk özelliklerinin tayini | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kumaş tutum özelliklerinin tespitinde kullanılan Kawabata test sistemi (KES-FB) ve FAST sistemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Halılara uygulanan özel test yöntemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Genel konu tekrarı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Konu tekrarı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Laboratuvar uygulamaları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Laboratuvar uygulamaları-2 | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |