Genel Bilgi
Kod | IEM1821 |
Ad | Dinamik Panel Data Modelleri I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilerin panel birim kök ve panel eşbütünleşme konularını kavrayıp bu konularla ilgili uygulama yapabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, panel veride bazı ileri düzey konuları öğrencilere tanıtmaktadır. Panel veri ile ilgili temel konuların tekrarından sonra panel birim kök, panel eşbütünleşme ve konuları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ekonometri ve Zaman Serisi alanlarında yüksek lisans derslerinden başarılı olmak.
Kaynaklar
Dynamic Panel Data Models, Christopher F. Baum, SAGE Publications Limited, 2020.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Panel veri ile ilgili temelleri anlar |
ÖÇ02 | Panel birim kök testlerinin nasıl yapılacağını öğrenir |
ÖÇ03 | Eşbütünleşme testlerinin nasıl yapılacağını öğrenir |
ÖÇ04 | Panel veri analizinde tanı testleri yapar. |
ÖÇ05 | Panel veri analizi sonuçlarını iktisadi olarak yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Panel veri ile ilgili temel konuların tekrarı | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Panel veri ile ilgili temel konularla ilgili örnek çözümü | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Dinamik Panel veri ile ilgili temel konuların tekrarı | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Dinamik Panel veri ile ilgili temel konularla ilgili örnek çözümü | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Panel birim kök testlerine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Panel birim kök testlerini uygulama | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | IPS panel birim kök testine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | IPS Panel birim kök testi uygulaması | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | LL Panel birim kök testine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | LL Panel birim kök testi uygulaması | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Panel eşbütünleşme analizine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Panel eşbütünleşme testlerine giriş | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Panel eşbütünleşme testlerinin uygulanması | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Alıştırma ve Uygulama | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |