Genel Bilgi
Kod | ELH224 |
Ad | R/F Tekniği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MAHİR CAN KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin elektronik iletişim sistemlerindeki temel elemanları tanıyabilmesi, osilasyon, filtreleme, karıştırma işlemlerinin ne zaman ve nasıl yapılacağının kavrayabilmesi, Genlik ve frekans modüleli alıcı ve verici devreleri anlayabilmesi, karşılaştırabilme ve analizini yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Osilatorler Filtreler Mikserler RF ve IF Yükselteçler PLL ve Frekans Sentezleyiciler Modülatör ve Demodülatör Devreleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mahir Can KAÇAR - Ders Notu
Notlar
http://elektrikbilim.com/858-rf-teknigi.html
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Frekans üretme yöntemlerini açıklar |
ÖÇ02 | PLL ve VCO çalışmasını açıklar |
ÖÇ03 | Aktif ve pasif filtreleri ve kullanım amaçlarını açıklar |
ÖÇ04 | Aktif filtre devreleri tasarlar |
ÖÇ05 | Temel pasif filtreleri gerçekleştirir |
ÖÇ06 | A, B, AB ve C sınıfı yükselteçleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve bu alanların elektronik haberleşme konularına uygulanması kapsamında yeterli bilgi birikimine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme sektöründe mevcut malzeme bilgisi ve seçimine ilişkin bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme Sektöründe atölye planlaması ve organizasyonu ile tesislerin işletim bilgisine sahip olur | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gelişen teknolojileri sahip olduğu bilgi birikimi ile takip edebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik haberleşme teknolojisine yönelik her türlü problemin incelenmesi için temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, veri elde edebilir, verilerin analizi ve temel yorumlarını yapar, raporlar ve sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik haberleşme alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır; yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, bilgiye erişmek için kendini sürekli yeniler. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir programlama dilini ve bir yabancı dili mesleğinin gerektirdiği ölçüde kullanabilme becerisi sağlar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği en az bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini temel düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sabırlı, sorumluluk bilincine ve mesleğinin gerektirdiği ahlaki değerlere sahip bir birey olmayı telkin eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında iş sağlığı ve iş güvenliğinin sağlanmasında meslek etiğini gözetir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalı eğitim ile öğrendiklerini, iş hayatında kullanmaya hazır hale gelir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pozitif geri beslemenin incelenmesi. Barkhausen kriteri. | Anlatım,uygulama | |
2 | Sinyal üreteçleri. Osilatörler. | Anlatım,uygulama | |
3 | Frekans kararlılığı ve kristalli osilatörler. | Anlatım,uygulama | |
4 | Hartley ve Collpits osilatörleri. | Anlatım,uygulama | |
5 | Transfer fonksiyonu ve birim filtreler. | Anlatım,uygulama | |
6 | İdeal Alçak, yüksek, band geçiren, band durduran süzgeçler. | Anlatım,uygulama | |
7 | İdeal olmayan Alçak, yüksek, band geçiren, band durduran süzgeçler. | Anlatım,uygulama | |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | |
9 | A sınıfı ve B sınıfı yükselteçler. | Anlatım,uygulama | |
10 | AB, C ve D sınıfı yükselteçler. | Anlatım,uygulama | |
11 | Örnek sorular çözümü. | Anlatım,uygulama | |
12 | Antenler. Dipol anten ve ışıma paterni. | Anlatım,uygulama | |
13 | Anten yükleme | Anlatım,uygulama | |
14 | Anten dizileri. Yagi-Uda, logaritmik periyodik anten. | Anlatım,uygulama | |
15 | Öğrenci Sunumları | Anlatım,uygulama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |