Genel Bilgi
Kod | PFZ404 |
Ad | Topluma Hizmet Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumsal duyarlılığın arttırılması ve topluma faydalı projeler üretilmesi bu dersin amacıdır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılığı ve katkısı olan projelerin belirlenmesi, planlanması, işbirliklerinin belirlenmesi, projenin hayata geçirilmesi ve uygulanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Dersin hocası tarafından önerilen kaynaklar
Notlar
Dersin hocası tarafından önerilen kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal duyarlılık geliştirebilecektir. |
ÖÇ02 | Yardım bilinci kazanabilecektir. |
ÖÇ03 | Takım halinde çalışabilecektir. |
ÖÇ04 | yürütülen proje ile topluma katkı sağlanacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin yapılacak uygulamayla ilgili bilgilendirilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Ders içeriğinin öğrencilere anlatılarak yapılacak aktiviteler konusunda bilgi verilmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Bir çalışma takvimi oluşturma. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Hizmetin başlangıcı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Hizmetin devamı. | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Hizmetin devamı 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Hizmetin devamı 3 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Hizmetin devamı 4 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
9 | Hizmetin devamı 5 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Hizmetin devamı 6 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Hizmetin devamı 7 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Hizmetin devamı 8 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Hizmetin devamı 9 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Projenin sonuçlandırılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Gösteri |
15 | Projenin sonuçlandırılması 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |