Genel Bilgi
Kod | ELT274 |
Ad | Sensörler ve Dönüştürücüler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SERDAR KAŞIKCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders te her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sıcaklık algılayıcıları, nem algılayıcıları, hız algılayıcıları, titreşim algılayıcıları, konum algılayıcıları, yaklaşım(yakınlık) algılayıcıları, basınç algılayıcıları, akış algılayıcıları, seviye algılayıcıları, darbe (kuvvet) algılayıcıları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Prof. Dr. Osman GÜRDAL, Seçkin Yayınevi, 2012.
Notlar
Ders Notları, Serdar KAŞIKCI.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir uygulama için sensör seçim kriterlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Sıcaklık algılayıcılarının ölçüm sahası, hassasiyeti, tepki hızı gibi ölçüm karakteristiklerini kıyaslar. |
ÖÇ03 | Ölçülen fiziksel ortam değişkenine göre kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sıcaklık algılayıcılarının kurulumunu yapar. |
ÖÇ05 | Nem algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ06 | Nem algılayıcılarının çalışma prensibini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Hız algılayıcılarının çalışma prensiplerini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Hız algılayıcıları kurulumunu yapar |
ÖÇ09 | Titreşim algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ10 | İvme algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ11 | Konum algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ12 | Yaklaşım algılayıcı olarak kullanılabilecek sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ13 | Yaklaşım algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ14 | Basınç algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ15 | Akış algılayıcıları kurulumunu yapar. |
ÖÇ16 | Seviye algılayıcıları arıza tespiti ve kurulumunu yapar. |
ÖÇ17 | Darbe (Kuvvet) algılayıcıları kurulumunu yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sıcaklık Algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sıcaklık Algılayıcıları kullanılan örnek devreler | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nem algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Hız algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Titreşim algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İvme algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Konum algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Kitabının Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaklaşım algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yaklaşım algılayıcıları kullanılan örnek devreler | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Basınç algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Akış algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Seviye algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Darbe (Kuvvet) algılayıcıları | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Darbe (Kuvvet) algılayıcıları kullanılan devreler | Ders Kitabının Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabının Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Kitabının Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |