Genel Bilgi
Kod | RSMZ205 |
Ad | Anasanat Atölye I (Resim) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, resmin teknik ve plastik unsurlarını dikkate alarak gözlem, bilgi ve deneyimleri ile yaratıcı yeteneklerini kullanarak özgün sanatsal çalışmalar üretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders aşağıdaki konuları ve etkinlikleri içerir: Temel resim kuram ve kavramları, Bir sanat eserini dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve becerileri geliştirici etkinlikleri, Resmin özgün bir ifade aracı olarak algılanmasına yönelik etkinlikleri, Farklı teknik ve malzemeleri deneyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları, Sergi ziyaretlerini,
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Lynton, N. Modern Sanatın Öyküsü, , Remzi Kitabevi, 1991 Gombrich, E.H. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Berger, J. Görme Biçimleri, Metis Yay. Tunalı, İ. Felsefenin Işığında Modern Resim, Remzi Kitabevi Fıscher, E. Sanatın Gerekliliği, e yay. Smith, E.L. Art Today, A Phaidon Book Wilson, M. Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Hayal Perest Fineberg, J. 1940tan Günümüze Sanat, Karakalem Kitabevi Yayınları
Notlar
Dergi ve Sanatçı Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı resim tekniklerinin tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Farklı resim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ03 | Farklı renklendirici materyallerini hazırlar. |
ÖÇ04 | Resim teknikleri arasındaki farkları açıklar. |
ÖÇ05 | Günümüz teknolojilerini çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ06 | Sanatsal deneyim ve birikimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar. |
ÖÇ07 | Sanat çalışmalarında etik ilkelere bağlı olmanın önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 1 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 1 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Resim üzerine katalog ve kitap önerileri, ders disiplini, işleyişi , teknolojileri, hedefleri,kazanımları, kapsamı. | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Usta sanatçıların desenlerinin incelenmesi ve çizim uygulamaları | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Lavi tekniği ile uygulama çalışmaları: ışık- Gölge 1 | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Lavi tekniği ile uygulama çalışmaları. Işık- Gölge 2 | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Lavi tekniği ile uygulama çalışmaları: Lekesel kompozisyonlar | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Su bazlı boyaların hazırlanması ve uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Su bazlı boyalarla kompozisyon çalışmaları | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Tartışma, eleştiri, dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Genel olarak sanatta ve resimde kompozisyon ve uygulamalar | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Su bazlı boyalarla büyük boyutlu yüzeylerde atölye içi kompozisyon çalışmaları 1 | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Su bazlı boyalarla büyük boyutlu yüzeylerde atölye içi kompozisyon çalışmaları 2 | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tuval hazırlama, astarlama yöntemleri ve uygulamaları. Serbest ölçü ve teknikle portre çalışmaları | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Genel olarak sanatta ve resimde portre. Yağlı boya hazırlama ve kullanımı uygulamalar. | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tuval üzerine yağlı boya tekniği ile otoportre çalışmaları. | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tuval üzerine yağlı boya tekniği ile otoportre çalışmaları 2 | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |