Genel Bilgi
Kod | RSMZ306 |
Ad | Anasanat Atölye 4 (Resim) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CEM DEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin farklı teknik ve türleri deneyimleyerek; kendi eğilimlerine ve karakterine uygun sanatsal bir üslup, dil oluşturmasını desteklemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; resimleri dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve becerileri geliştirmeye yönelik etkinlikleri içerir. Buna ilaveten bu ders resmin özgün bir ifade aracı olarak algılanması, farklı teknik ve malzemeleri, farklı konuları, türleri deneyip kendi eğilimlerine uygun görsel bir dil ve anlatım oluşturma yeterliliğini geliştirici çalışmaları içerir. Ayrıca öğrencilerin sergileme yöntemleri, süreci, sunum teknikleri ve portfolyo hazırlama hakkında bilgi edinmeleri sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Sanatın Öyküsü' Norbert LYNTON, Remzi Kitabevi Modern sanattan Sonra', David HOPKİNS, Hayalperest yay. ' 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar', Ahu ANTMEN, Sel Yay.
Notlar
Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma ve incelemelerle gözlemlerini tartışır |
ÖÇ02 | Çalışmalarında resim sanatının temel tekniklerini kullanır |
ÖÇ03 | Sanatsal deneyimin bütün olanaklarından yararlanarak, özgün bir sanatsal çalışma tasarlar |
ÖÇ04 | Resim sanatının temel tekniklerini açıklar |
ÖÇ05 | Resim sanatının temel tekniklerini kavram ve terimlerini açıklar |
ÖÇ06 | Tür ve yaklaşım bakımından sanatsal tercihlerini gerekçelendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 1 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Resim sanatında farklı türlerle ilgili bilgi (natürmort, portre, peyzaj, nü, vb). Suluboya, pastel boya ve lavi tekniklerinin tanıtılması. | Konuyla ilgili literatür taraması, gerekli materyallerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Her bir öğrencinin projelendireceği türün belirlenmesi ve suluboya, pastel boya ya da lavi tekniğinde eskiz hazırlıklarının yapılması. | Konunun açıklanması, Örneklerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Öğrencilerin projesi kapsamında ön çalışmalar yapması (suluboya, pastel boya, lavi, akrilik ya da yağlıboya tekniğinde eskizlerin yapılması) | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Eskizlerin, ön çalışmaların değerlendirilmesi ve konuya, türe ve tekniğe uygun farklı boyuttaki taşıyıcı yüzeylere aktarılması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Proje kapsamındaki çalışmalara devam. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Proje kapsamındaki çalışmalara devam ve eleştiriler. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Proje kapsamındaki çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Portre konulu çalışmalar. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Portre konulu çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Naturmort çalışmalar. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Naturmort çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Canlı modelden çalışmalar. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Canlı modelden çalışmaların tamamlanması. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Sanatçı ifadesi, sanatçı beyanının ne olduğunun anlatılması. Yıl sonu değerlendirmesi için sanatçı ifadesi ve savunması ile portfolyosu hazırlıkları. | Uygulama ve kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |